Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Francja ma nowe logo.
Symbol został wybrany przez internautów i wygrał 29-proc. przewagą. Otrzymał ponad 82,8 tys. głosów. Logo przedstawia Mariannę w niebiesko-biało-czerwonych barwach, która uosabia ideę wiecznej Francj. więcej...
Dla fiskusa marża ujemna nie istnieje
Po wyrokach wydanych w ostatnich latach (również w tym roku) wydawało się, że problem marży ujemnej został rozwiązany. Tymczasem z czerwcowej interpretacji dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi wynika, że fiskus nadal wydaje interpretacje niekorzystne dla touroperatorów. więcej... [KOMENTARZE (2)]
Ukazał się zbiór najważniejszych przepisów z zakresu turystyki
"Prawo w turystyce" książka przygotowana przez redakcję „Wiadomości Turystycznych” stanowi kompendium zebranych i uporządkowanych przepisów związanych z turystyką. więcej...
Turystyka w Egipcie wychodzi z dołka
Ministerstwo Turystyki tego kraju poinformowało, że ilość rezerwacji w jego najpopularniejszych kurortach (m.in. Sharm el Sheikh) znów zaczyna się stopniowo zwiększać, po fatalnym okresie I kwartału 2011. więcej...
Biura zapłacą za spokojny sen ministra
Organizatorzy turystyki już na początku września będą musieli złożyć w urzędach marszałkowskich zaświadczenia o posiadaniu nowych gwarancji ubezpieczeniowych. Podczas prac nad rozporządzeniem MSiT było jeszcze ostrożniejsze niż minister finansów. więcej...
Turystyka górska uregulowana
Po ponad rocznych pracach Sejm uchwalił ustawę regulującą zasady zapewniania bezpieczeństwa i organizowania ratownictwa nie tylko w górach, ale również na zorganizowanych terenach narciarskich. Wejdzie ona w życie jeszcze w tym roku, najprawdopodobniej przed sezonem zimowym. więcej...
Adam Struzik - marszałek woj. mazowieckiego
SONDA - Czy branża dojrzała do tego, żeby podporządkować się zbiorowi zasad regulującemu jej działania? więcej...
TUI pisze Kodeks Dobrych Praktyk
Touroperator zamierza ujednolicić i ustnadaryzować zapisy, dotyczące współpracy miedzy klientem a organizatorem wyjazdów turystycznych. Treść zbioru zasad ma zostać opracowana do połowy października. więcej...
Pogranicze otwiera się na turystów
Region pogranicza polsko-ukraińskiego przyciąga coraz większą liczbę turystów, przede wszystkim tych aktywnych i rodziny z dziećmi. Podkarpacki produkt zawiera szlaki transgraniczne, które umożliwiają zapoznanie z atrakcjami turystycznymi pogranicza i wielowiekowym dziedzictwem kulturowym zarówno polskim, jak i ukraińskim. więcej...
Touroperatorzy na wizji
Organizatorzy wyjazdów turystycznych nie lekceważą siły reklamy, a co za tym idzie - nie oszczędzają. Wcałym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach 121,5 mln zł, z czego prawie 42,9 mln zł na reklamę telewizyjną i 23,2 mln zł na reklamę prasową – tak wynika z pierwszego raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych. więcej...
Będzie nowelizacja ustawy o żegludze śródlądowej.
Do sejmu trafił projekt, który ma na celu umożliwienie prowadzenia szkoleń w zakresie uprawiania turystyki wodnej przez instruktorów organizacji żeglarskich. więcej...
Marketing w teorii i praktyce
ROT-y i LOT-y mają szansę zdobyć szeroką wiedzę z marketingu w zakresie najpopularniejszych narzędzi promocyjnych. więcej...
Blokady na podwyżkę VAT nie będzie
Sejm odrzucił propozycję zmierzającą do ograniczenia możliwości dalszych podwyżek VAT. Choć wiele europejskich państw zdecydowało się w ciągu ostatniego roku na podwyższenie podatku VAT, to nasz kraj należy do czołówki jeśli chodzi o jego wysokość więcej...
Europa słabo, Polska lepiej
Ruch turystyczny do Europy na tle pozostałej części świata jest niewielki. Daleko przed Europą pod względem tempa wzrostu znajduje się Azja, Ameryka Południowa i Bliski Wschód. więcej...
Czarna lista UOKiK-u coraz krótsza
Zimniejsza się liczba biur podróży, które naruszają prawa konsumentów – wynika z kontroli organizatorów turystyki. więcej...
Nowy Jork inwestuje w Dolny Manhattan
NYC & Company, odpowiedzialna za działania marketingowe i turystyczne Nowego Jorku, przygotowała akcję promującą Dolny Manhattan. Celem kampanii jest zachęcenie turystów do odwiedzenia finansowej dzielnicy miasta. więcej...
Pod kontrolą - komentuje Wojciech Fedyk
Turystyczne pytania. Czy nowo powołany Polski Związek Organizatorów Turystyki pozwoli na pełną i potrzebną konsolidację środowiska branży turystycznej, tak jak wcześniej FROT czy OPLOT? więcej...
Warszawa modernizuje wybrzeże Wisły
Dziki i nieuregulowany brzeg praski oraz nieprzyjazne, odgrodzone Wisłostradą lewe nabrzeże skutecznie oddalały mieszkańców od rzeki. Samorząd zamierza podjąć kolejne działania, by przywrócić Wisłę miastu. więcej...
Monika Hiszpańska, wiceprezes zarządu OSAT
SONDA - Czy relacje organizatorów z agentami wymagają regulowania oraz ochrony przez związki i stowarzyszenia? więcej...
Franczyza porządkuje rynek
Turystyka odnotowuje coraz większą dynamikę przyrostu systemów działających na licencji. Ich rozwój sukcesywnie wpływa na konsolidację branży. W ostatnim roku przybyło 129 systemów franczyzowych oraz ponad 5,5 tys. przedsiębiorstw na licencji, tak wynika z raportu firmy doradczej Profit system. więcej...

< 1   ...   67 68 69 70 71 73 74 75 76 77   ...   84 >
 
Sylwetka

»



» Bogusław Łachmański, właściciel biura Łachmański Travel w Poznaniu »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter