Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 

»

Biura internetowe będą musiały pytać o zgodę?
Niedługo wejdzie w życie nowelizacja ustawy – Prawo telekomunikacyjne. Jedną z istotnych kontrowersji, które wywoływały sprzeciw branży internetowej, była kwestia obowiązku uzyskiwania każdorazowej zgody przed zainstalowaniem „ciasteczek”. więcej...
Izba biur internetowych chce zmian w prawie
e-Commerce Polska to nowa inicjatywa największych podmiotów działających w sektorze gospodarki elektronicznej. Jej członkami są firmy świadczące usługi lub realizujące sprzedaż przez internet. więcej...
Fundusz ważniejszy od ustawy o usługach turystycznych
Wiceminister Katarzyna Sobierajska zapowiedziała zmianę w obecnej ustawie o usługach turystycznych, mimo że obiecana przez MSiT analiza funkcjonowania tego dokumentu wciąż nie jest gotowa. Jednocześnie dla resortu priorytetem pozostaje ustawa o funduszu gwarancyjnym. Przyjęta przez ministerstwo kolejność budzi zastrzeżenia branży. więcej...
Mamy system, ale bez instrukcji obsługi
System, który odpowiada za promocję Polski, powinien zostać zdefiniowany na nowo. Podobnie od nowa należałoby określić rolę, jaką odgrywa w turystyce Polska Organizacja Turystyczna. Takie wnioski płyną z trzech dni obrad VI Gremium Ekspertów Turystyki. więcej...
Touroperatorzy nie ryzykują z nowościami
Wśród otwieranych przez touroperatorów nowych kierunków dominują takie, które wcześniej dostępne były u konkurencyjnych organizatorów. Zadecydowały względy ekonomicznego bezpieczeństwa i próby przywiązania klientów do jednego biura. więcej...
Recesja nie wpłynie na polską turystykę
Od kilku miesięcy w mediach głośno jest o kryzysie, który do Polski zawitać ma na dobre w 2013 r. Do tej pory nasz kraj wychodził obronną ręką z pojedynku ze słabnącą gospodarką. Jaki wpływ na turystykę będzie miał kryzys? więcej...
Bez szybkiego porozumienia w sprawie gwarancji
Uwag do projektu ministra finansów w sprawie kwot gwarancji ubezpieczeniowych dla touroperatorów było na tyle dużo, że konieczne stały się dalsze konsultacje. więcej...
Felieton - pisze Wojciech Fedyk
Antyfundusz na turystyczne bolączki Samo określenie „fundusz” pochodzi od łac. fundus i oznacza tyle co grunt, podłoże, podstawa, fundament – a czy rzeczywiście polskie fundusze wypełniają treść definicji? więcej...
Kraje ASEAN chcą wyrównać poziom
Do 2015 r. państwa należące do Stowarzyszenia Krajów Azji Południowo-Wschodniej zamierzają utworzyć Wspólnotę Krajów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN Community – AC). Jednym z celów organizacji będzie wsparcie przemysłu turystycznego. więcej...
Uważaj na zmiany w VAT
Z początkiem roku wchodzi kilka nowych aktów prawnych związanych z prawem podatkowym. Nie wszystkie zmiany wejdą w życie od razu. Na zapoznanie się z częścią z nich jest czas do 1 kwietnia 2013 r. więcej...
Nie porzucajmy projektu, który się udał
Moim zdaniem projekt Polish Pass powinien zostać kontynuowany jako produkt narodowy nie tylko na wielkie okazje. O losach portalu „Wiadomości Turystyczne” pisały w numerze 23/2012. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Dla hotelarzy przyjazdówka to „zło konieczne”?
Polskie hotele zwracają się w kierunku klientów indywidualnych, którzy coraz rzadziej korzystają z usług biur incomingowych. więcej...
Grecos jeszcze bliżej Grecji
Grecos Holiday zaprezentował ofertę na sezon lato 2013. Wśród nowości pojawiły się dwie wyspy oraz półwysep Chalkidiki. W ofercie znalazło się też kilka programów objazdowych łączących zwiedzanie z wypoczynkiem. więcej...
Thomas Cook chce zarobić na postanowieniach noworocznych
Początek roku dla wielu osób stanowi motywację, by zmienić swoje życie. Rodzajem tradycji stało się obiecywanie sobie wielu rzeczy, z których bardzo niewiele potem realizujemy. Niektórzy obserwując ten trend zauważyli szansę biznesową. więcej...
Pilot nie zawsze odpowiada za narażenie na niebezpieczeństwo
Jeśli dochodzi do odpowiedzialności karnej pilota czy przewodnika, najczęściej zarzuca się im popełnienie przestępstwa narażenia na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. Warto pamiętać jednak, że za taki czyn w praktyce ukarać nie jest łatwo. więcej...
Nie kupuj sobie lojalności
Klient lojalny łatwiej akceptuje podwyżki, jego wybory są powtarzalne, a obsługa tańsza, w dodatku chętniej poleca firmę znajomym. Jednak kupiona lojalność nie będzie opłacalna. więcej...
Kryzys jak cholesterol – może pomóc lub zaszkodzić
Załamanie gospodarki można wykorzystać jako czas odsiewu solidnych przedsiębiorstw od tych słabych. więcej...
Chargeback – potrzeba zmian w prawie bankowym
Chargeback to stosunkowo nowa procedura reklamacyjna, która w tym roku dała się we znaki wielu agentom. więcej...
Pojedynczy agent nie podważy umowy
Przypadki, w których touroperatorzy narzucili nowe zapisy w umowach agencyjnych, wywołały pytanie, co tak naprawdę agent może zrobić, by podpisać korzystną dla siebie umowę? więcej...
Tradycyjni agenci w Niemczech nadal silni
Struktura niemieckiego rynku podróży zorganizowanych jest zasadniczo podobna do polskiej. Różnice dotyczą głównie wielkości rynku. więcej...

< 1   ...   76 77 78 79 80 82 83 84 85 86   ...   112 >
 
Sylwetka

»



» Sylwia Lach-Włodarska, właścicielka Biura Podróży One2Fly Agent Roku 2019 »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter