Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Raport Rynek lotniczy 2011
Rynek lotniczych przewozów czarterowych w Polsce od wielu lat rośnie. Tempo tego wzrostu jest zróżnicowane, ale trend wyrazisty, a skala wzrostu duża. więcej...
Joanna Lewicka-Leksińska, właścicielka biura Joanna
SONDA - Czy podwyższenie stawek gwarancji ubezpieczeniowych wpłynie na poprawę obsługi poszkodowanego turysty? więcej...
Polacy to w dużej mierze domatorzy
Turyści, podobnie jak klienci innych branż, dzielą się na różne typy. Ich rozpoznanie jest kluczem do udanej promocji wśród pożądanej grupy docelowej. więcej...
Blue Heaven rozpocznie działalność w październiku
Na polskim rynku turystystycznym pojawi się kolejny touroperator. Blue Heaven, bo tak nazywać się będzie biuro, zaproponuje wycieczki do najczęściej wybieranych przez Polaków destynacji wakacyjnych. więcej...
Czarter jachtu trudny do opodatkowania
W jednej z ostatnich interpretacji wyjaśniono, jak i kiedy należy opodatkować czarter jachtu. Wskazano w niej m.in., jaka jest różnica, gdy do czarteru dokładane są usługi skippera. więcej...
Zbudować zaufanie poprzez rachunek
Pobieranie opłat na rachunek powierniczy może być dla organizatorów nie tylko rozwiązaniem ekonomicznym, ale także elementem strategii marketingowej. więcej... [KOMENTARZE (6)]
River Information System już w Polsce
W dniu 16.09.2011 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o żegludze śródlądowej (Dz.U. z 2011 r. nr 168, poz. 1003). Wprowadza ona tzw. system RIS, który zdefiniowany został jako zharmonizowane usługi informacyjne wspierające zarządzanie ruchem i transportem w żegludze śródlądowej. więcej...
Paszport dla miłośników regionu
Kampania „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd” rozpoczęła drugi etap promocji regionu. Oprócz obecności wizualnej w przekazach medialnych przygotowano również akcję „Paszport turystyczny województwa mazowieckiego”. więcej...
UNWTO wspomaga rozwój sektora turystycznego w Afryce i Azji
Rusza nowy projekt szkoleniowy High Impact Tourism Training (HITT) realizowany przez SNV (Holenderską Organizację Rozwoju) przy wsparciu UNWTO. więcej... [KOMENTARZE (27)]
Pozwolenie na podziemny biznes
W lipcu znowelizowana została ustawa regulująca kwestie związane z lecznictwem uzdrowiskowym. Dzięki nowym rozwiązaniom powstało już pierwsze podziemne uzdrowisko. więcej...
Polacy pojadą do Tajlandii bez wiz.
Ambasada RP w Bangkoku poinformawała, że od dnia 11 sierpnia 2011 obywatele Polski będą zwolnieni z obowiązku wizowego przy wjeździe do Królestwa Tajlandii w celach turystycznych na czas nie dłuższy niż 30 dni. więcej...
Agenci oczekują wysokiej jakości
Origami System przeprowadziło badania na grupie 220 agentów turystycznych. Zapytani o opinię na temat touroperatorów i obsługi oferowanej agencjom za najlepsze biuro uznali lidera polskiego rynku – Itakę. więcej...
Plan Lato ochroni turystów w Hiszpanii
Politycy gorącej destynacji dostrzegli wspólny mianownik między przemysłem turystycznym, bezpieczeństwem i ekonomią kraju. W wyniku tego dziesięć Ministerstw wprowadziło w życie specjalny plan, zakładający między innymi poprawę bezpieczeństwa turystów. więcej...
Wzrost ruchu na polskich lotniskach
Ze statystyki przewozów pasażerskich przeprowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego wynika, że w I półroczu br. przez polskie porty lotnicze obsłużonych zostało ponad 9 mln pasażerów. W porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku, lotniska odnotowały wzrost przewozów o ponad 600 tys osób. więcej...
31 sierpnia mija termin
zgłaszania kandydatów do nagrody Wawrzyn Polskiej Turystyki. Misją tego Konkursu jest wyróżnianie i popularyzowanie cennych innowacyjnych dokonań społecznych i gospodarczych w dziedzinie turystyki, które przyczyniają się do umacniania korzystnego wizerunku Polski. więcej...
Dwóch organizatorów, jedno Logos
Wieloletni proces dwóch biur podróży o słowo w nazwie doczekał się kontynuacji. Wyrok NSA, który przyznał rację Markowi Śliwce, nie zakończył drogi postępowania administracyjnego. W przyszłym roku konflikt obchodzić będzie swoje dziesięciolecie. Kiedy się zakończy – nie wiadomo. więcej... [KOMENTARZE (11)]
Zbigniew Głąbiński członek Zachodniopomorskiej Izby Turystyki
SONDA - Od czerwca sprzedaż oferty się ożywiła. Czy dobra sprzedaż w wakacje zrekompensuje straty z początku roku? więcej...
Autokary zostają na parkingu
Wraz ze zmianą potrzeb rynku pojawiają się nowe pomysły i koncepcje podróżowania. Już niedługo samolot zastąpi tradycyjny autokar. Na Polski rynek wchodzą pierwsze oferty. więcej...
Mazowsze kreuje jednolitą markę
O tym, że Mazowsze to dobre miejsce na weekendowy odpoczynek, przekonać ma potencjalnych turystów kampania reklamowa, organizowana przez samorząd województwa. Akcja ruszyła w początkach sierpnia, a w jej ramach na terenie całego województwa pojawiło się 300 bilbordów. W inicjatywę włączono także radio, prasę i telewizję. więcej...
Francja ma nowe logo.
Symbol został wybrany przez internautów i wygrał 29-proc. przewagą. Otrzymał ponad 82,8 tys. głosów. Logo przedstawia Mariannę w niebiesko-biało-czerwonych barwach, która uosabia ideę wiecznej Francj. więcej...

< 1   ...   69 70 71 72 73 75 76 77 78 79   ...   87 >
 

»




Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>









Sylwetka

»



» Bogusław Łachmański, właściciel biura Łachmański Travel w Poznaniu »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter