Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Produkty SKOK dla agentów Ecco Holiday

Ecco Holiday wraz z marką Ecco Travel w ramach spotkań w głównych miastach Polski zaprezentowało agentom nowości ze swojej zimowej oferty. Wśród propozycji touroperatora znalazł się też Ecco System, czyli pośrednictwo w sprzedaży usług finansowych.

Wczasie spotkania przedstawiciele Ecco Holiday szeroko opowiadali o firmie oraz powodach decyzji, jakie touroperator podjął w początkach br. Chodziło oczywiście o anulowanie sporej części oferty sprzedanej w ramach wczesnej rezerwacji. Radosław Olek, dyrektor operacyjny dla marki Ecco Travel, podkreślał, że decyzja o zminimalizowaniu programu letniego okazała się słuszna, zapewniał też, że organizator stawia na program oparty na przelotach sprawdzonymi liniami lotniczymi oraz takimi, które w razie problemów będą mogły szybko podstawić inny samolot. – Naszym celem jest ograniczenie ryzyka prowadzonej działalności, stąd poczynione zmiany w kształcie produktu – mówi Radosław Olek. – Czasy dobrych i tanich ofert bezpowrotnie minęły, musimy wspólnie przekonać klientów, że niemożliwe jest bezpieczne podróżowanie za niską cenę – dodaje. Radosław Olek zwrócił uwagę na jeszcze jeden fakt, a mianowicie wykreślenie Ecco Travel z centralnej ewidencji organizatorów i pośredników turystycznych. – Proszę pamiętać, że wykreślenie to nastąpiło na nasz wniosek, czego powodem było połączenie się firm Ecco Travel i Ecco Holiday – podkreśla dyrektor z Ecco Holiday. 

Nowa oferta – Ecco System
Na prezentacji pokazany też został nowy produkt, jaki za pośrednictwem Ecco Holiday może trafić do oferty agentów turystycznych. Mowa o Ecco Systemie, czyli platformie sprzedażowej łączącej produkty i usługi finansowe, takie jak pośrednictwo leasingowe czy sprzedaż ubezpieczeń. Robert Wereda, który jest osobą odpowiedzialną za budowę sieci sprzedaży dla Ecco System, zapewniał, że przystąpienie do programu nie jest związane z obowiązkiem zawarcia określonej liczby umów na poszczególne produkty finansowe. – Wprowadzenie do oferty Ecco Systemu pomoże zdywersyfikować produkt, z kolei logo kolejnych podmiotów dostępnych w ramach Ecco Systemu, które zawiśnie nad wejściem do biura, może przyciągnąć nowych klientów – argumentował Robert Wereda. Część tych produktów oferują spółki grupy SKOK. Aleksandra Olechnowicz, koordynator projektów PR w Ecco Holiday, informuje, że do programu Ecco System przystąpiło 60 biur z całej Polski. – Jedynie cztery z nich to salony własne Ecco Holiday. Po prezentacjach, które odbyły się w głównych miastach kraju, dostaliśmy kolejnych 20 zgłoszeń – wylicza Aleksandra Olechnowicz. – Agenci w czasach kryzysu mają wiele obaw dotyczących ich przyszłości, wielu z nich poszukuje nowych możliwości zarobkowania. Ecco System jest odpowiedzią na tego typu zapotrzebowanie – wyjaśnia przedstawicielka Ecco Holiday. 

„Nie” dla limitów
Agenci w Warszawie do prezentacji podchodzili dość sceptycznie. Z sali padały pytania o sprawy dla nich najważniejsze, a więc organizację lotów czarterowych, wysokość prowizji i limity sprzedaży. Te ostatnie wzbudziły w przedstawicielach biur podróży szczególnie dużo emocji. – Nie rozumiem, dlaczego Ecco Holiday wprowadza limity sprzedaży. Przecież utrzymanie agenta nie jest tak drogie, nie potrzebujemy dużych ilości katalogów, wystarczy kilka sztuk i dostęp do systemu – postuluje jedna z warszawskich agentek. – Jeśli Ecco Holiday utrzyma limity sprzedaży, nie będę zabiegało o kontynuowanie współpracy – dodaje. W podobnym tonie wypowiadali się inni zgromadzeni agenci, którzy podkreślali, że jeszcze kilka sezonów temu byli gotowi na „stratę” w postaci niższej prowizji, byleby tylko zachować umowę z Ecco Holiday. W kuluarach pojawiały się komentarze dotyczące anulowania znacznej części programu sprzedanego w ramach wczesnej rezerwacji. Przedstawiciele biur podróży podkreślali, że dziś trudno oferować im produkt Ecco Holiday, ponieważ wielu klientów pamięta, jaką decyzję biuro podjęło. – Promowanie biura, które dokonało drastycznych zmian w wakacyjnych planach wielu osób, może osłabić moją wiarygodność jako agenta – konkluduje właścicielka biura podróży. Touroperator przyznaje, że nie zamierza stawać w szranki do boju o największą liczbę obsłużonych klientów czy najwyższe dochody. Jego celem jest maksymalne ograniczenie ryzyka. Pytanie tylko, jak tę strategię ocenią agenci. MG

2012-09-19 14:11:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter