Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Laos buduje pozytywny wizerunek

W styczniu stolica kraju była gospodarzem największej imprezy turystycznej w regionie Azji Południowo-Wschodniej – ASEAN Tourism Forum. Wydarzenie to zbiegło się w czasie z podsumowaniem kampanii „Visit Laos Year 2012”, która przyczyniła się do wzrostu liczby turystów.

Do tej pory Laos był kojarzony bardziej z działaniami wojennymi niż turystyką – w 1989 r.przyjął zaledwie 30 tys. turystów. Wcześniej kraj był praktycznie zamknięty dla światowej turystyki. Komunistyczna rzeczywistość jest w Laosie nadal widoczna i odczuwalna. Objawia się m.in. w standardzie zakwaterowania. Jednak wraz ze stabilizacją sytuacji politycznej Laos zaczął przyciągać gości z całego świata, a rząd laotański dostrzegł możliwość pobudzenia krajowej gospodarki w oparciu o sektor turystyki. 

Kampania się opłaciła
W zeszłym roku Laos Tourism Marketing Board, organizacja działająca przy Ministerstwie Informacji, Kultury i Turystyki, przeprowadziła największą dotychczas kampanię promującą kraj jako destynację turystyczną. Kampania „Visit Laos Lear 2012” trwała 12 miesięcy i koncentrowała się na promocji dziedzictwa kulturalnego Laosu, turystyki przygodowej oraz ekoturystyki. Pierwsze podsumowania pokazują pozytywne skutki podjętych działań. Od stycznia do lipca 2012 r. przyjazdy do Laosu wzrosły o 16 proc. Łącznie w pierwszej połowie minionego roku kraj ten odwiedziło 1,7 mln turystów. Z tego blisko milion to mieszkańcy sąsiedniej Tajlandii, która pozostaje głównym rynkiem dla Laosu. Szacuje się, że Laos do końca 2012 r. odwiedziło 3,4 mln zagranicznych turystów, przynosząc przychód w wysokości 452 mln dol.
Władze Laosu mają nadzieję, że wzrosty wypracowane w 2012 r. zostaną utrzymane także w 2013 r. Saly Phimphinith, dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Informacji, Kultury i Turystyki, wyraził nadzieję, że Laos w 2013 r. przyjmie 3,5 mln zagranicznych gości. Z kolei Jason Blackwell, dyrektor Exotissimo Laos, szacuje, że przyjazdy do kraju w bieżącym roku mogą wzrosnąć o 10–20 proc. Największych wzrostów spodziewa się z Chin i Korei Południowej, ze względu na poszerzenie siatki połączeń z tymi krajami. 

Nie stracić szansy na rozwój
Jako gospodarz ASEAN Tourism Forum i dzięki zeszłorocznej kampanii Laos zwrócił na siebie uwagę świata. Teraz jednym z najważniejszych zadań Laosu jest podtrzymanie tego zainteresowania. A także rozwój sieci transportowej oraz bazy hotelowej. Co prawda organizacja ASEAN Tourism Forum w Wientianie zaowocowała przyśpieszeniem inwestycyjnym, ale przed Laosem wciąż stoją ogromne wyzwania. AO 



FAKTY
Laos prowadzi coraz intensywniejsze działania promocyjne na rynkach zagranicznych. 

KONSEKWENCJE
Kraj zaczyna być postrzegany jako bezpieczna i atrakcyjna destynacja turystyczna. 

WYNIK
Dzięki prowadzonym działaniom zanotowano wzrost w ruchu turystycznym. Szczególnie wysoki wzrost dotyczy przyjazdów z Chin. 

PROGNOZA
Dobre wyniki turystyki laotańskiej w 2012 r. pozwalają przypuszczać, że wzrosty będą kontynuowane w roku bieżącym. Prognozy zakładają nawet 20 proc. wzrost liczby zagranicznych turystów.
Koreański przewoźnik LCC Jin Air już zwiększył częstotliwość lotów z Seulu do Wientianu do sześciu tygodniowo.
China Easter Airlines otwiera drugie połączenia z Laosem, łącząc Luang Prabang z Kunming, gdzie będzie operować dwa razy w tygodniu.
Rząd Laosu rozluźnił przepisy dotyczące inwestycji hotelowych. Teraz dopuszcza się 100 proc. zagranicznego kapitału przy budowie cztero- i pięciogwiazdkowych hoteli. Dzieki temu międzynarodowe sieci wejdą do Laosu. 



2013-03-15 14:55:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter