Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

SONDA Czy koszty transakcji kartami powinny być dzielone?

Przeczytaj, jak na to pytanie odpowiedzieli nasi rozmówcy i dołącz się do dyskusji na naszym profilu na Facebooku.

TAK Uważam, że w sytuacji kiedy prowizja agenta od sprzedaży wynosi poniżej 10 proc., to touroperatorzy powinni brać na siebie część kosztów transakcji dokonywanych kartą płatniczą. Jednak w sytuacji, gdy te prowizje są wyższe np. o 14–15 proc., to wtedy agent jest już w stanie ponieść taki koszt. Obecnie prowizje są przeważnie na poziomie 8–10 proc. i agentów po prostu nie stać na dodatkowe obciążenia. Przy takich stawkach obsługa terminali jest za droga, nie wspominając o dodatkowych obciążeniach, które mogą się pojawić z tytułu usługi chargeback. A wiadomo, że bankom łatwiej wyegzekwować pieniądze od agenta. 


Katarzyna Kolanowska, właścicielka World Tour Sopot, Sopot 



NIE Obowiązki wynikające z działalności agencyjnej są poniekąd jasne. W zamian za wynagrodzenie w postaci prowizji, agent prowadzi sprzedaż w imieniu i na rzecz touroperatora. Wszelkie koszty własne są po stronie agenta. Obsługa płatności i związane z nią koszty są zatem elementem działalności, nie ma więc uzasadnienia, aby były dzielone. Innym, istotniejszym, elementem związanym z kartami są obciążenia zwrotne, tzw. chargeback. W pierwszej kolejności należy rozwiązać problem nieuzasadnionego obciążania agenta błędami touroperatora. Skala ryzyka jest na tyle istotna, że problem kosztu obsługi płatności kartą wydaje się niewielki. 


Mateusz Jarzębowicz, dyrektor ds. produktu Travelplanet.pl, Wrocław 



2013-07-05 16:16:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter