Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Jordania dopłaca polskim przedsiębiorcom

Do leżącej na Bliskim Wschodzie Jordanii coraz częściej przyjeżdżają turyści z Polski. Jordańska Izba Turystyczna już zauważyła potencjał, który w nich drzemie, teraz chce zwiększyć liczbę Polaków zachęcając rodzime biura podróży atrakcyjnymi warunkami współpracy.

W ponad 6-milionowej Jordanii z turystyką związane jest prawie 3 proc. ludności, ta gałąź gospodarki generuje 14 proc. PKB. Prowadzenie działań mających zwiększyć ruch turystyczny jest więc ważnym elementem tamtejszej polityki, w którą włącza się nawet rodzina królewska. 

Coraz więcej nas w Jordanii
W czasie odbywającej się w Warszawie pod koniec czerwca konferencji prasowej połączonej z warsztatami Jordańska Izba Turystyczna zachęcała dziennikarzy i rodzimą branżę do popularyzowania kraju i jego walorów. Z danych Izby wynika, że co roku kraj odwiedza średnio 7 mln turystów. Co roku rośnie też liczba Polaków, którzy zostają tam na więcej niż jedną noc: w 2011 r. było ich ponad 10,5 tys., w 2012 r. już prawie 12 tys. W grupie państw Europy Środkowej, które leżą w kręgu największego zainteresowania jordańskiej izby (Polska, Węgry, Czechy), jesteśmy najbardziej perspektywicznym rynkiem. Nic dziwnego, że przedstawiciele tamtejszej branży turystycznej chcą intensywnie włączyć się w promocję swojego kraju w Polsce i dotacjami zachęcić rodzimych turystów do odwiedzenia małego państwa na Bliskim Wschodzie. Chcą przy tym wykorzystać zainteresowanie Polaków wypoczynkiem w tym rejonie świata. – Co roku na wakacje do Egiptu, Turcji czy Izraela przyjeżdża kilkaset tysięcy turystów z Polski. Coraz częściej turyści odwiedzający te rejony zaglądają także do Jordanii, chcielibyśmy żeby wkrótce uczynili z niej główny cel swoich wyjazdów na Bliski Wschód – mówi Abdel Razzaq El Arabiyat, dyrektor zarządzający Jordańskiej Izby Turystycznej. Jordańska izba reklamuje kraj jako miejsce, gdzie nowoczesność styka się z przeszłością: to miejsce z bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturą drogową, lotniczą, rozbudowaną bazą hoteli należących do międzynarodowych sieci, jednocześnie miejsce pełne takich atrakcji, jak Petra, mozaiki bizantyjskie w Madabie, Dżarasz, czy Morze Martwe. (...) MM


>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 15 (1-15 sierpnia 2013)


2013-08-06 16:28:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter