Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

W internecie liczy się unikalność produktu

Niemiecki Instytut eTurystki (Institut fuer eTourismus) przygotował kolejne opracowanie analizujące trendy, które będą kształtowały turystykę w przyszłości. Tym razem badacze wzięli pod lupę biznes prowadzony w sieci.agentów.

W wyniku analiz powstał dokument zawierający osiem tez dotyczących przyszłości turystyki online. Wynika z nich, że aby pozostać konkurencyjnymi, firmy powinny postawić na unikalność produktu, umiejętną i niestandardową klasyfikację obiektów, dopasowanie oferty do indywidualnych preferencji klientów. Powinno także zainteresować się dalekimi krajami oraz wyjazdami niespakietowanymi i dobrze się przyjrzeć rosnącej konkurencji, jaką m.in. staje się potentat internetowy Google.

Produkt, którego nie da się porównać
Pierwszą i chyba najważniejszą tezą dotyczącą kształtu turystycznej działalności w internecie jest unikalność produktu. Według Michaela Fabera i Daniela Amersdorfera z Institut fuer eTourismus (IfeT) w przyszłości wyróżnikiem będą indywidualne cechy oferty. Obecnie firmy turystyczne proponują niemal identyczne produkty, które zazwyczaj różnią się między sobą jedynie ceną. To właśnie dlatego przedsiębiorstwa muszą skupić się w przyszłości na hotelach, sieciach hotelowych czy produktach, które będzie można jeszcze bardziej dopasować do indywidualnych potrzeb klientów. W ofertach pojawią się także wyjazdy specjalistyczne. W ten sposób firmy będą nie tylko wyróżniały się na tle konkurencji, ale także, dzięki sprzedaży nieporównywalnego produktu, stosowały wyższe ceny i tym samym pozyskiwały wyższe marże. W idealnej sytuacji duzi operatorzy będą pozycjonowali się jako multispecjaliści, którzy potrafią dotrzeć do wąskich grup docelowych i zaproponować im specyficzne produkty za każdym razem stosując odrębny plan marketingowy. Najważniejszymi elementami strategii firm działających w sektorze online będą: zorientowanie na klienta, umiejętność pozyskania jego lojalności. (...) MG

>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 20 (16-31 października 2013)

2013-10-29 15:57:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter