Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Naruszenie znaku może drogo kosztować

W ostatnim czasie w branży turystycznej ujawniona została praktyka polegająca na wykorzystaniu przez jedno biuro podróży zastrzeżonego znaku towarowego innego touroperatora. W tej konkretnej sprawie nie doszło do eskalacji sporu, bowiem strona, która naruszyła ochronę znaku towarowego, natychmiast po otrzymaniu wezwania do zaniechania jego wykorzystania zastosowała się do wezwania. Niemniej jednak sprawa mogła się skończyć zupełnie inaczej.

Jedno z biur podróży organizowało przez wiele lat powtarzające się imprezy turystyczne w jednym z ośrodków wypoczynkowych w Polsce pod specyficzną nazwą, która z czasem była rozpoznawana jako „marka” tej firmy. Po kilku latrach współpracy z ośrodkiem, organizator postanowił zakończyć współpracę i poszukać innego kontrahenta. Z ośrodkiem wypoczynkowym nawiązało współpracę inne biuro podróży, którego właściciel doszedł do wniosku, że całkiem niezłym pomysłem byłoby wykorzystanie tej znanej już i rozreklamowanej nazwy imprez turystycznych, której używał poprzedni touroperator. Takie działanie bez wątpienia przysporzyło mu korzyści i ułatwiło promocję swojej oferty, w której wykorzystywał nazwę ośrodka i nazwę oferty znane już na rynku od wielu lat. Przeciętny turysta mógł nawet nie wiedzieć, że organizatorem tej imprezy jest ktoś inny. (...)

>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 9 (1-15 maja 2014)

2014-04-30 15:52:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter