Touroperorze! Lepiej mieć zgodę na wykorzystanie wizerunku
Touroperatorzy mogą napotkać problemy z wykorzystaniem wizerunku fotografowanych osób. Do takich sytuacji może dojść na przykład przy tworzeniu materiałów reklamowych, takich jak foldery czy ulotki.
Biura podróży często wykorzystują własne zasoby zdjęć wykonanych podczas imprez turystycznych, które się już odbyły. To bardzo dobry sposób reklamy, bo przedstawia miejsca i atrakcje, których faktycznie dotyczy oferta. Trzeba jednak pamiętać, że osoby, które pojawiają się na zdjęciach, muszą wyrazić zgodę na ich wykorzystanie. Zgodnie z ustawą o prawach autorskich i prawach pokrewnych rozpowszechnianie wizerunku osoby wymaga jej zezwolenia, a domniemanie, że osoba takie zezwolenie wyraziła, obowiązuje tylko w wypadku gdy za pozowanie osoba otrzymała wynagrodzenie (np. model). (...) KW
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 10(16-31 maja 2014)
2014-05-20 16:18:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»
wh0cd264681 <a href=http://lisinoprilhctz.us/>lisinopril hctz</a> <a href=http://phenergandm.click/>phenergan</a> <a href=http://methylprednisolone.review/>prednisolone cost</a> <a href=http://ciprofloxacin-500-mg.in.net/>cipro</a> <a href=http://buy-tadacip.click/>tadacip 20 mg</a> <a href=http://triamterene.party/>triamterene 37.5mg</a>