Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Pasażerowie oburzeni nowymi zasadami premiowania w British Airways (pełna wersja)

Linie lotnicze zapowiedziały wprowadzenie nowych rozwiązań i rozliczeń do własnego programu lojalnościowego. Pasażerowie grożą odwróceniem się od British Airways i przeniesieniem do konkurencyjnych linii lotniczych.


Przyczyną jest zmiana programu lojalnościowego, która wejdzie w życie 28 kwietnia br. Program lojalnościowy British Airways (czyli uczestnictwo w klubie członkowskim Executive Club) przeznaczony jest dla osób regularnie korzystających z linii lotniczych BA lub linii partnerskich spod marki IAG. Początkowo skierowany był do klientów podróżujących w klasie premium i korzystających z biletów „flexible”.

W ostatnich latach BA wprowadziło jednak system nagradzania za przelatane mile, co poszerzyło znacząco liczbę uczestników programu. Pasażerowie „zarabiają” za każdy lot punkty Avios, które są umowną walutą programu. Punkty zdobywa się także, korzystając z hoteli, wynajmu samochodów czy
robiąc zakupy u partnerów BA.

Można je później wydać na bilety lotnicze, podwyższenie klasy pokładu, noclegi lub inne nagrody. Liczba zarobionych Avios zależy od trzech czynników: odległości, wybranej klasy lotu i statusu członka. Odpowiednia liczba punktów uprawnia do darmowych przelotów i innych korzyści. Dodatkowo w programie zdobywa się punkty Trier, potrzebne do przejścia na wyższy poziom członkostwa Executive Club.

Pasażer ma ich do wyboru cztery: niebieski, brązowy, srebrny i złoty. Na każdym poziomie klient otrzymuje różnego rodzaju bonusy, im wyższy poziom tym korzystniejsze. Na przykład poziom niebieski pozwala zbierać punkty Avios i Trier, zachować preferencje osobiste dotyczące lotu czy posiłku oraz uprawnia do korzystania ze specjalnych ofert dla członków.

Na wyższym poziomie pasażerowi przysługuje m.in. wyższa liczba bonusowych punktów Avios za każdy lot, swobodny wybór miejsca siedzenia, pierwszeństwa w wejściu na pokład, dodatkowy przydział bagażu czy dostęp do stref wypoczynku klasy biznes lub pierwszej.

Zapowiedziane pod koniec stycznia zmiany dotyczą sposobu zarabiania i wydawania punktów. W nowym systemie naliczanie punktów Avios zależeć będzie raczej od tego, na jaki pokład i jakiej klasy bilet kupi pasażer, a nie od liczby przelatanych mil. Płacący za bilety w pierwszej klasie i klasie biznes zarobią więcej punktów niż dotąd, natomiast pasażerowie klasy ekonomicznej, decydujący się na najtańsze bilety, stracą – za każdy lot otrzymają tylko 25 proc. z dotychczasowej liczby punktów Avios.

Zmienia się także cena (w punktach) za miejsca bonusowe, która zależeć będzie teraz od pory roku, rodzaju pokładu i strefy. W okresie szczytu turystycznego utrzymane zostaną ceny standardowe, ale poza sezonem za miejsce będzie można zapłacić mniejszą liczbą punktów. Władze British Airways pocieszają, że dzięki temu ceny będą niższe przez trzy czwarte roku. Wzrośnie za to liczba punktów do wydania za miejsce w Club World i pierwszej klasie – także uzależniona będzie od pory roku i natężenia ruchu.

Ewa Kubaczyk

fot. pl.wikipedia.org, Eluveitie, CC BY-SA 3.0

 

2015-03-01 10:47:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter