Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze WT 7/2015

ROZMOWA NUMERU Inwestujemy w sprzedaż. Teresa Górecka, prezes LogosTour podkreśla, że nie planuje rewolucji. Chce jednak wdrożyć pewne pomysły zarówno w internetowym, jak i tradycyjnym kanale dystrybucji.


Z OKŁADKI:
• Tragiczny początek sezonu
Po ataku na turystów w Tunisie podniosły się głosy, że kraj jest niebezpieczny. Touroperatorzy proszą, aby nie siać paniki, bo zaszkodzimy w ten sposób i sobie, i tunezyjskiej gospodarce.

• Lewandowski wraca do Berlina? 
Pod koniec sierpnia zwalnia się stanowisko dyrektora ośrodka POT w Berlinie. 

BIURA:
• My Travel z Radą 
Biuro Podróży w ostatnim roku bardzo wzmocniło swoją pozycję na rynku. Kolejne decyzje prezesa Damiana Ozgi świadczą, że to dopiero początek zmian. My Travel to multiagent internetowy działający na polskim rynku od 2007 r. 
• Grunwald odchodzi z Neckermanna 
Rafał Grunwald, wieloletni dyrektor marketingu i sprzedaży w Neckermannie zrezygnował z pracy pod koniec lutego. Od grudnia przebywał na zwolnieniu lekarskim po zawale serca. Właśnie stan zdrowia był przyczyną jego decyzji o odejściu. 

REGIONY:
• Mazowsze komercjalizuje szlaki 
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chce udowodnić, że nie tylko Dolny Śląsk czy Małopolska mają potencjał. Również Mazowsze chce wykorzystać dziedzictwo kulturowe i stworzyć zintegrowany produkt turystyczny łączący trzy szlaki biegnące przez ten region. „Szlak Chopinowski”, „Szlak Bitwy Warszawskiej 1920” oraz „Szlak Książąt Mazowieckich”.
• Łódź edukuje szkoły na styku kultur
Zgodnie z nazwą XXI targi Regiony Turystyczne Na Styku Kultur prezentowały ofertę regionalną. Poruszono także problem szarej strefy. Swoją ofertę podczas tegorocznej edycji targów zaprezentowało ok. 140 wystawców z całej Polski. Organizatorzy poświęcili dużo uwagi turystyce rowerowej, szczególnie trasie Green Velo, która była tegorocznym partnerem targów.

PRAWO:
• Odpowiedzialność za szkody osobowe 
Odpowiedzialność organizatora turystyki względem klientów jest uregulowana bardzo szeroko i obejmuje niemal wszystkie przypadki nienależytego wykonania umowy. Klienci najczęściej dochodzą od organizatorów roszczeń o zwrot części wartości imprezy, zwrot wartości niewykorzystanych świadczeń albo odszkodowanie za skradzione mienie. 
• Odwołanie imprezy bez odszkodowania 
Warunkiem skorzystania przez organizatora z takiej możliwości są odpowiednie zapisy w umowie. Jeżeli przed rozpoczęciem imprezy turystycznej organizator stwierdza, iż liczba zgłoszeń jest niewystarczająca, aby bez ponoszenia strat ją zrealizować, może on taką imprezę turystyczną odwołać, informując o tym na piśmie klientów, którzy zawarli umowy.

PORADNIA:
• Jak radzić sobie z trudnym klientem?
Umiejętność skutecznego komunikowania się to jedno z podstawowych wymagań wobec sprzedawców i pracowników mających kontakt z klientami. Kosztowne szkolenia nie są koniecznością. By poradzić sobie nawet z najtrudniejszym klientem, wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad. 

SONDA:
• Czy dobrze oceniasz zmianę polskiego stoiska narodowego na ITB?



>>Pamiętaj o prenumeracie

2015-03-31 10:36:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter