Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze WT 11/2015

DYREKTYWA  Pakiety wreszcie pod ochroną

Po wielu miesiącach konsultacji i lobbingu w wykonaniu polskich i zagranicznych organizacji branżowych, do dyrektywy unijnej o podróżach zorganizowanych i aranżowanych zostały wprowadzone zmiany.


Z OKŁADKI

 • Jaśkowiak robi czystki w biurze promocji 
Prezydent Poznania włączył biuro promocji miasta do gabinetu prezydenta.

ROZMOWA NUMERU

• Dążymy do równowagi 
Piotr Henicz, wiceprezes Itaki podkreśla, że sprzedaż przez internet nie jest już tak spektakularna jak przed laty. Touroperator zamierza utrzymać pozycję lidera. W tym roku za cel obrał utrzymanie równowagi popytu i podaży.
 

BRANŻA TURYSTYCZNA• Traveligo.pl rozszerza ofertę  •  Nowa platforma rezerwacyjna •  Rusza Planaxy.com  •  Gortat promuje Almatur

 • Personalizacja oferty podstawą turystyki przyszłości
Według raportu Amadeusa turystykę do 2030 r. definiować ma sześć różnych typów klientów, do których należy dostosować oferty i sposób ich sprzedaży.

 • Klienci kupujący pojedyncze usługi turystyczne przez internet objęci ochroną
Unia Europejska przychyliła się do postulatów branży w sprawie zabezpieczenia gwarancyjnego firm zajmujących się dynamicznym pakietowaniem.

 • Samorządowcy postulują: wprowadźmy ruchome wakacje
Na zmianie wakacyjnych terminów skorzystałoby wiele gmin.

 • Ryanair przejmuje rynek na Wyspach Kanaryjskich. Rośnie liczba lotów
Przewoźnik dodaje pięć połączeń na hiszpańskie wyspy.

BIURA

 • Dobra strategia rozwoju sieci podstawą sukcesu
Wakacje.pl zwiększyły sprzedaż w kanale stacjonarnym o 61 procent.
 • Kolejny wyrok w sprawie Summerelse
Klient upadłego biura otrzyma zwrot kosztów wyjazdu od Skarbu Państwa.
 • Hellas wchodzi do sieci
Biuro będzie częścią greckiej sieci Mouzenidis Travel.

 REGIONY

 • Biura bez szans na pielgrzymów
Strona kościelna daje jasny przekaz, że głównym celem Światowych Dni Młodzieży nie jest turystyka. 

 • Jest szansa na ugodę w sprawie wykorzystania wizerunku Koziołka Matołka
W Pacanowie spór ze spadkobiercami twórców słynnego bohatera bajek trwa od ponad trzech lat.

 • ITRP z nowym otwarciem – chcemy mieć większy wpływ na turystykę
Tegoroczne Walne Zebranie poparło nową strategię działania Izby.

 • Kraków wzmacnia turystykę
Miszalski na czele Komisji Turystyki chce współpracować z branżą.

DESTYNACJE

 • Dominikana dostrzeżona przez Polaków dzięki czarterom
Wycieczki na Dominikanę sprzedaje się w Polsce od lat, ale właściwą promocję rozpoczęto dopiero pięć lat temu.

 • Turyngia zachęca ofertą kulturalną i możliwościami aktywnego wypoczynku
Zielone serce Niemiec promowało się na warsztatach GTM.

 • Białorusini łatwiej zdobędą wizy
Polska ambasada w Mińsku ogłosiła przetarg na operatora centrów.

 • Gambia otwiera się na nowe rynki. W Polsce gościł gambijski minister turystyki i kultury Benjamin A. Roberts.

MOTYWACJA AGENTÓW

 • Prowizje i bonusy nie obronią słabego produktu
Jak podkreślają agenci wysokość prowizji jest ważna. O sprzedaży przesądzić może jednak dobrze przygotowana i atrakcyjna oferta. 

 • Przekonać agenta
Nowe biuro musi mieć atrakcyjny system motywacji, by przebić się z ofertą u agenta.
 

PRAWO
  • Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Według polskiego orzecznictwa nienależyte wykonanie usługi przez biuro podróży może być podstawą do żądania zadośćuczynienia.

ZMIANY W PRAWIE
Komisja Europejska przygotowuje zmiany do rozporządzenia WE 261/2004, które stanowi podstawę większości skarg klientów linii lotniczych dotyczących opóźnienia lotów.  •  Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego pracuje nad opracowaniem nowych procedur dostępu do kokpitu  •  Rozporządzenie Unii Europejskiej ograniczające maksymalną wysokość opłat za transakcje kartą płatniczą na terenie Wspólnoty.

PORADNIA
 • Jak sprzedawać przez telefon?
Komunikować się można na różne sposoby: bezpośrednio, przez innych ludzi, mailowo oraz telefonicznie. Każda z tych dróg posiada inną specyfikę. Poradnia poświecona będzie skutecznemu porozumiewaniu się.

SYLWETKA
 • Złapałam turystycznego bakcyla
Anna Birna w życiu ceni sobie samodzielność i niezależność, dlatego pociąga ją praca w turystyce.

2015-05-29 10:01:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter