Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Austria na lato - w stylu slow i blisko natury

Austria przekonuje, że z bogatą ofertą kulturalną, kulinarną i wypoczynkową jest idealną destynacją na wypoczynek letni. Pod hasłem „Turystyka w zmieniającym się świecie” zebrało się w Kals am Grossglockner na zaproszenie Austriackiej Organizacji Turystycznej ponad 100 przedstawicieli branży i mediów z całego świata na kolejnej edycji atb_experience.


Była to okazja to dyskusji o zmieniającym się społeczeństwie, nowych trendach w stylu życia, które w naturalny sposób wpływają również na wybór sposobu wypoczynku.

Turysta nie chce być turystą

Głównym celem spotkania była jednak prezentacja walorów naturalnych Austrii. Blisko setka przedstawicieli austriackiej branży przybliżała zagranicznym kolegom możliwości aktywnego wypoczynku na wodzie i w górach, lokalne tradycje kulinarne oraz uroki austriackiej gościnności – wszystko to, co pozwala w spokoju i na zwolnionych obrotach korzystać z wolnego czasu. – Stawiamy przed sobą trzy cele – mówiła na otwarciu workshopu Petra Stolba, szefowa Austriackiej Organizacji Turystycznej – pierwszy to nawiązanie i wzmocnienie relacji między przedstawicielami branży. Drugi – promocja produktów turystycznych Austrii. A dzięki wymianie poglądów z partnerami zagranicznymi chcemy rozwijać nasze produkty i ulepszać ofertę.

Spotkania warsztatowe dotyczyły przede wszystkim nowych trendów w turystyce, w tym tendencji do odchodzenia od „bycia turystą”. – Zmęczeni coraz szybszym tempem życia turyści chcą odpocząć na łonie przyrody, bliżej przyjrzeć się danemu regionowi, poznać jego kulturę. Wejść głębiej w miejsce, w którym akurat spędzają czas, a nie tylko obejrzeć je „z wierzchu” – podkreślał Jarry Gatterer z Instytutu Przyszłości badającego trendy w turystyce. – Zróżnicowane towarzystwo gwarantowało wymianę poglądów i poznanie różnych punktów widzenia na ten sam temat. Nie do końca jestem natomiast przekona z samego tematu dyskusji "nature reloaded", myślę że tutaj można się było pokusić o bardziej konkretne hasło – podsumowała warsztaty Monika Duszyńska z EuropeMountains.com.

Z naturą za pan brat

Uczestnicy warsztatów w praktyce doświadczyli kontaktu z naturą i austriacką kulturą na przygotowanych przez organizatorów outdoor experience. Dzięki nim mogli zapoznać się z ofertą turystyczną niemal każdego regionu Austrii. – Organizatorzy zatroszczyli się o to, aby przybliżyć uczestnikom lokalną tradycję i zwyczaje. Pozytywnie zaskakiwała również swobodna atmosfera panująca podczas całego wydarzenia – cieszyła się Małgorzata Pyza z Biura Podróży Active Travel. Do wyboru były: odkrywanie dzikiej przyrody Tyrolu, poznawanie naturalnych metod ziołolecznictwa, z których od wieków słynęły okolice Salzburga, spływ kajakowy po rzece Drwie w Karyntii czy spacer po lodowcu Pasterze u stóp najwyższego szczytu Austrii Grossglockner. Austriacka organizacja postawiła także na promocję swoich parków narodowych, m.in. Neuseiedler See – Seewinkel, parku krajobrazowego Oetscher-Tormaeuer oraz na ofertę wycieczek pieszych wśród źródeł Voraelbergu czy rowerowych trasami wschodniego Tyrolu. – W większości atrakcje były typowo letnie, ale świadomość tego co region ma do zaoferowanie w okresie wiosenno-letnim, być może zachęci do odwiedzin osoby, które nie jeżdżą na nartach. Pod kątem oferty zimowej ciekawe było Mountain breakfast. Typowo zimowa lokalizacja, możliwość zobaczenia stoków, gondoli i ogólnej infrastruktury – podkreśla Monika Duszyńska.

Rynek wciąż perspektywiczny

Poprzedni rok był dla austriackiej turystyki bardzo dobry. Odnotowano rekordową ilość przyjazdów: 36,8 mln (wzrost o 1,9 proc.) i ponad 132,6 mln noclegów. Najwięcej turystów przyjeżdżało do Austrii z Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii. Jeśli chodzi o dane dotyczące ruchu turystycznego z Polski, w ubiegłym roku odwiedziło ten kraj ponad 380 tys. turystów (plus 5,2 proc.). Mimo że Austria słynie ze swojej oferty narciarskiej, wciąż rośnie popularność tego kierunku w sezonie letnim. - Wraz z Włochami, Austria stanowi około 85 proc. naszej oferty zimowej. Jest to jeden z najpopularniejszych kierunków wśród klientów z Polski i innych części Europy. Wpływ na to ma odległość od Polski, infrastruktura, przygotowanie stoków, warunki zakwaterowania. W naszej ocenie Austria nadal będzie zyskiwała na popularności – twierdzi Monika Duszyńska. Z danych wynika, że ponad połowa wyjazdów do Austrii organizowana jest latem. Wzrost zainteresowania podróżami w lecie zaobserwowano również z rynku polskiego. – Austria jest bardzo często wybierana przez naszego klienta indywidualnego oraz klienta biznesowego jako destynacja narciarska. Ma jednak ogromny potencjał, który moim zdaniem mógłby zostać jeszcze lepiej wykorzystany, szczególnie przy programach typu incentive – potwierdza Małgorzata Pyza.

Popularna głównie jako destynacja zimowa, Austria stawia na wypoczynek aktywny, w bliskim kontakcie z przyrodą, jak również na modną ostatnio turystykę kulinarną. I wciąż ma wiele do zaoferowania. Wśród uczestników atb_experience z Polski znalazły się jednak głównie biura organizujące wyjazdy narciarskie. Wprawdzie Austria, leżąca blisko granicy Polski, częściej wybierana jest przez turystów indywidualnych, jednak udowadnia, że ma w ofercie produkty, które mogłyby skusić także biura podróży.
Ewa Kubaczyk

pełny tekst

2015-08-21 10:15:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter