Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Wieliczka otwarta dłużej w czasie Światowych Dni Młodzieży

Odbywające się w lipcu tego roku Światowe Dni Młodzieży mają ściągnąć do Krakowa i okolic około 1,5 mln wiernych. W czasie trwającego 5 dni wydarzenia młodzież będzie miała okazję nie tylko uczestniczyć w modlitwach czy spotkaniu z papieżem Franciszkiem I, ale i poznać największe atrakcje Małopolski.



Na przyjazd gości czeka m.in. Kopalnia Soli w Wieliczce. – Odnotowaliśmy już około 40 tys. rezerwacji na zwiedzanie szlakami kopalni w okresie ŚDM. Zdecydowaliśmy się w dniach od 23 lipca do 3 sierpnia wydłużyć godziny zwiedzania Trasy Turystycznej, będzie czynna do 21.30 – wyjaśnia Monika Szczepa, kierownik Działu Public Relations Kopalni.
Kierownik dodaje, że w związku z uroczystościami zmieniono zasady rezerwacji wycieczek. To konieczne, by zapewnić turystom komfortowe zwiedzanie obiektu. – Światowe Dni Młodzieży to czas dużego zainteresowania Kopalnią  Soli „Wieliczka”. W  związku z tym obowiązują zmienione zasady dokonywania rezerwacji grupowych. Kontrahenci zamawiający dla grup zwiedzanie Trasy Turystycznej i innych ofert z nią związanych  w okresie 17 lipca do 7 sierpnia 2016 r. są zobligowani do podpisania umowy rezerwacyjnej, a w dalszej kolejności wpłaty zaliczki – mówi Monika Szczepa.

Władze kopalni mają nadzieję, że dużym zainteresowaniem będzie cieszył się Szlak Pielgrzymkowy. Na powstałym w 2010 r. szlaku, prowadzącym przez wyrobiska Trasy Turystycznej, znajdują się obiekty sakralne, kaplice (z najpopularniejszą Kaplicą św. Kingi), rzeźby i pomniki solne będące świadectwem górniczej religijności. Z myślą o Światowych Dniach Młodzieży kopalnia przygotowała dodatkową atrakcję – w solnym jeziorze 100 m pod ziemią od połowy kwietnia wyświetlane jest logo ŚDM. Ma zapowiadać to wydarzenie, a później je upamiętniać.

Czy duże zainteresowanie kopalnią w Wieliczce w czasie ŚDM przyczyni się do pobicia przez obiekt kolejnego rekordu odwiedzin (w 2015 r. 1,390 tys., o 8 proc. więcej niż rok wcześniej)? Wiele na to wskazuje. Optymizmem napawają statystyki odwiedzin za pierwszy kwartał tego roku – 25-proc. wyższe niż w 2014 r. Choć niemała w tym zasługa samej kopalni, dużą rolę odgrywają szeroko zakrojone działania marketingowe i PR-owe prowadzone przez obiekt. – Poza trasami dostosowywanymi do potrzeb różnych grup odbiorców mamy podziemne uzdrowisko, w którym  leczy się choroby górnych i dolnych dróg oddechowych, otwartą półtora roku temu tężnię, własną działalność handlową (łącznie z produkcją pamiątek m.in. solnych rzeźb) i gastronomiczną. Kopalnia to także niezwykle eleganckie, przestronne  i w pełni wyposażone podziemne sale na organizację imprez i eventów.  Przez cały rok chętnie wynajmują je zarówno duże – nierzadko zagraniczne -  firmy i instytucje, jak  i osoby prywatne na rodzinne przyjęcia. Wszyscy doceniają nie tylko magię miejsca, ale i dobroczynne działanie wielickiej soli. MO

2016-06-29 08:41:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter