Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze WT 24/2016

Fundusz już działa, ale wątpliwości nie ma końca

Od 26 listopada touroperatorzy muszą pobierać składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, od każdej umowy zawartej od tego terminu. Stosowne rozporządzenia pojawiły się dopiero późnym popołudniem 25 listopada. Dwa dni wcześniej, na Forum Agentów, temat już budził duże emocje.

Z OKŁADKI

 • Gwarancyjna porażka MSiT

Co do słuszności wprowadzenia Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego branża jest podzielona. Zgodnie twierdzi jednak, że sposób, w jaki Ministerstwo Turystyki wprowadza w życie stosowną ustawę, jest co najmniej żenujący.

ROZMOWA NUMERU Egipt potrzebuje czasu

Zdaniem dr Magdaleny El Ghamari, specjalistki ds. terroryzmu, w Egipcie nadal jest niebezpiecznie. To nie sprzyja wypoczynkowi. Jeśli nie będzie dochodzić do zamachów, pięć lat zajmie powrót do poprzedniej pozycji.

V FORUM AGENTÓW

 • Potrzebujemy współpracy na jasnych zasadach

Obowiązek ubezpieczania się od popełnionych błędów, nieuczciwe rabaty i terroryzm zdominowały debatę podsumowującą V Forum Agentów.

 • Branża, w swoim własnym interesie, powinna szacować poziom zagrożenia

Ustawa o działaniach antyterrorystycznych nakłada obowiązek oceny ryzyka na zarządców obiektów.

 • Wprowadź nowości technologiczne, zanim będzie za późno

MerlinX zachęca biura do inwestowania w nowe technologie

• „Stoliki” skutecznym sposobem rozwiązywania problemów

Głównym tematem rozmów były zasady współpracy agent-touroperator.

 • Konsultacje w sprawie nowej ustawy o turystyce utknęły na definicjach

Ministerstwo zaprosiło branżę na „prekonsultacje” w sprawie nowej ustawy o usługach turystycznych. Szkoda, że na zapoznanie się z materiałem branża miała tak mało czasu.

 • Jak rozliczać składki na TFG

Fundusz od początku spowodował sporo zamieszania w branży. Zamiast upraszczać rozliczenia podatkowe pojawiło się wiele nowych wątpliwości. Jak zatem ująć na gruncie podatków składkę?

RÓŻA REGIONÓW

  • Wygrywają oryginalne projekty

Wydawnictwa promocyjne są lepiej dopracowane, wciąż brak jednak pomysłu, jak przyciągnąć turystę.

BRANŻA

 • OSAT się odmładza

Nowi członkowie zarządu stowarzyszenia mają wprowadzić do organizacji ducha nowoczesności.

DESTYNACJE

 • Targi znów popularne, dopisała zagranica

Za nami kolejna edycja TT Warsaw. W tym roku wystawcy wydają się bardziej zadowoleni niż w latach poprzednich.

 • Zima w Alpach to nie tylko narty. Austria szuka nowych metod promocji

Alpejskie ośrodki narciarskie stawiają na nowatorskie produkty.

 • Litewskie Pomorze bierze kurs na polski rynek

Polacy stanowią zaledwie 5 procent turystów na wybrzeżu. Zdaniem Litwinów to zdecydowanie za mało.

BIURA

 • Przejęcie uratuje Sun&Fun?

Czeski touroperator Blue Style, nowy właściciel biura, planuje dalszą ekspansję.

 • Niemiecki organizator wchodzi do Polski

ETI to jeden z pięciu największych specjalistów wyjazdów do Egiptu w Niemczech.

 • Piotr Chojnowski wprowadzi operatora tourasia do Polski

Szwajcarski touroperator zajmie się w Polsce organizacją wyjazdów do Dalekiej Azji.

PORADNIA

 • Promuj się poprzez imprezy

Organizowanie wydarzeń dla klientów, pracowników lub partnerów biznesowych może być dobrym sposobem na budowanie marki biura podróży i wzmacnianie więzi z odbiorcami jego usług.

SYLWETKA

 • Po prostu robię swoje

Barbara Dobrowolska uważa, że dobra opinia wśród klientów to podstawa, by utrzymać się na rynku.

.
 »zamów prenumeratę



2016-12-16 16:26:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter