Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Weekend za pół ceny z każdą odsłoną popularniejszy

Około 110 tys. osób wzięło udział w jesiennej edycji akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Minister Bańka i prezes Andrzejczyk mówią, że za rok liczą na jeszcze lepsze wyniki.


Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna podsumowały trzy edycje akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” zapoczątkowanej jesienią zeszłego roku.

Do wydarzenia zainicjowanego przez MSiT w 2016 roku zgłosiło się początkowo 396 partnerów, z promocji skorzystało 60 tys. osób. Wiosenna edycja to już 496 przedsiębiorców oferujących zniżki do 50 proc. i 77,5 tys. podróżnych. W październiku tego roku z oferty 554 partnerówskorzystało 110 tys. turystów.

– Ta liczba jest imponująca. To blisko dwa razy więcej niż podczas pierwszej edycji we wrześniu 2016 roku. Cieszę się, że Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości odkrywania piękna swojego kraju – mówi Witold Bańka, minister sportu i turystyki.

Obecnie akcję zna co czwarty Polak, 72,6 proc. turystów ocenia ją pozytywnie za atrakcyjne ceny, 47,5 proc. przyznaje, że to okazja do spędzenia czasu z rodziną, 42,3 proc. podkreśla, że jej zaletą jest aktywizacja społeczeństwa,a 86 proc. deklaruje, że weźmie udział w kolejnej odsłonie. Także 90 proc. firm biorących udział w projekcie mówi, że jest zainteresowane współpracą w przyszłości.  

Prezes POT Robert Andrzejczyk mówi, że dzięki akcji każdy z turystów wydał średnio o 72 zł mniej, co przekłada się łącznie na prawie 8 mln zł oszczędności. Tyle samo wpłynęło w tym czasie do kasy branży turystycznej. Jacek Janowski, dyrektor departamentu współpracy regionalnej w POT podkreśla, że przed prowadzeniem akcji średnie obłożenie w hotelach, które wzięły w niej udział, wynosiło 30-40 proc., w trakcie jej trwania doszło do 100 proc. 36 proc. firm uczestniczących w programie to obiekty noclegowe, 18 proc. oferuje rozrywkę kulturalną i sportową, 13 proc. stanowią przedsiębiorcy gastronomiczni, pozostali sprzedają usługi transportowe i inne. – Największe zainteresowanie dotyczy noclegów, bo właśnie w tym obszarze korzyści ze zniżek są najwyższe – podkreśla Robert Andrzejczyk i dodaje, że w kolejnych edycjach POT chciałby pozyskać jeszcze więcej podmiotów z tego segmentu. Rozmowy prowadzone są już z sieciowymi ośrodkami wypoczynkowymi, prezes zapowiada, że będzie starał się nawiązać współpracę ze spółkami Skarbu Państwa, które dysponują miejscami noclegowymi.

Jacek Janowski dodaje z zadowoleniem, że do akcji włącza się coraz więcej instytucji kultury, nie tylko muzeów, ale także teatrów. To dobry znak na przyszłość, bo z jednej strony z oferty skorzystać mogą mieszkańcy, z drugiej tańszy bilet na przedstawienie to dla wielu osób powód, by wybrać się na wycieczkę do innego miasta.

Co prawda hotele muszą udostępnić na „Weekend za pół ceny” co najmniej 10 pokojów, ale często wyprzedają się one już w pierwszych godzinach sprzedaży. Nad tą kwestią trzeba będzie jeszcze popracować przy kolejnych edycjach, z których wiosenna odbędzie się 9-11 marca, a jesienna 5-7 października 2018 roku. Robert Andrzejczyk i Jacek Janowski zgodni są co do tego, że przedsięwzięcie pozwala wydłużyć sezon wyjazdowy w całym kraju, i choć na razie Polska nie ma problemu z turystyką masową jak Barcelona, Majorka, czy Wenecja, to dzięki tego typu przedsięwzięciom można zawczasu zaradzić niełatwym wyzwaniom, z jakimi dziś borykają się wspomniane kierunki.

2017-12-04 11:22:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»





Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>









Sylwetka

»



» Bogusław Łachmański, właściciel biura Łachmański Travel w Poznaniu »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter