Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Turyści chcą rezerwować w jednym miejscu

 

Expedia przeprowadziła badanie zwyczajów podróżnych w różnym wieku. Okazuje się, że agencje internetowe zostały uznane za najwygodniejsze miejsce do robienia turystycznych zakupów. 80 proc. Amerykanów potwierdziło, że najchętniej zamawia usługi na jednej stronie. Szczególnie dotyczy to młodszych klientów.

 

W raporcie przeanalizowane zostały zwyczaje konsumenckie osób z pokolenia Z (18-22 lata) aż do BabyBoomers (55-65 lat). Okazuje się, że konsumenci przestają interesować się dobrami materialnymi (ubrania, sprzęt elektroniczny, biżuteria) na rzecz „kolekcjonowania” doświadczeń, w dużej mierze tych turystycznych. Tak odpowiedziało 74 proc. osób biorących udział w badaniu. 65 proc. milenialsów przyznaje, że zbiera na podróże, a prawie 50 proc. dodaje, że jest gotowe sprzedać ubrania lub meble, by móc podróżować.

71 proc. osób z pokolenia Z chce natomiast podjąć pracę na część etatu, by zarobić na wycieczkę, co ciekawe, 11 proc. odkłada nawetzerwanie z partnerem z powodu wcześniej zaplanowanych wspólnychwojaży.
Generalnie większość osób rezerwuje wyjazdy w biurach internetowych. 80 proc. badanych podkreśla, że chce kupić wszystkie usługi turystyczne w jednym miejscu, a nie przeskakiwać ze strony na stronę, co więcej 55 proc. dodaje, że nie zamierza porównywać ofert znalezionych na jednej stronie z innymi. Ważną informacją jest również to, że milenialsi kochający podróże są bardzo niezależni, a w zeszłym roku jedna na cztery osoby z tej grupy sama wyjechała na urlop. Dla przedstawicieli pokolenia Z ważnym źródłem informacji są media społecznościowe. 36 proc. pytanych potwierdza, że wybiera kierunki, które zobaczyli na portalach. Z kolei 20 proc. osób w wieku 18-22 lata mówi, że rezerwuje pobyt w konkretnym hotelu lub miejscu, ponieważ chce wywołać pozytywne reakcje u swoich przyjaciół w mediach społecznościowych.

– Pogłębiona analiza upodobań konsumenckich młodszych pokoleń jest jak kryształowa kula. Zwyczaje obserwowane dziś u nich są dobrym prognostykiem dla branży turystycznej – mówi Sarah Gavin, wiceprezes Expedii ds. komunikacji. – Wiedza na temat priorytetów (klientów) ze wszystkich kategorii wiekowych jest bardzo ważna, ale rosnące zamiłowanie młodego pokolenia do wyjazdów sprawia, że skupiamy się na ich potrzebach, oferując im najlepsze produkty i możliwość zarezerwowania (wszystkiego) w jednym miejscu – dodaje Sarah Gavin.

Więcej czytaj w najnowszym wydaniu Wiadomości Turystycznych (WT 7, 1-15 kwietnia 2018)

2018-04-04 15:26:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»



» Eliza Smolińska, właścicielka biura Aleksander w Kaliszu »więcej
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter