Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze:  Rainbow ma swój „Dream Team”

Rozwój oferty masowej, wejście na rynki ościenne, ale przede wszystkim dbałość o wynik finansowy – o przyszłości Rainbow, w rozmowie z Marzeną German mówi Grzegorz Baszczyński.

 

MG: Rainbow z każdym rokiem się rozwija, ale dał się wyprzedzić TUI Poland – podejmie Pan wyzwanie i zawalczy o powrót na drugą pozycję?
GB: Hmm, nie chciałbym powiedzieć, że przestajemy walczyć o pozycję, ale naszym podstawowym celem biznesowym nie jest zajmowanie tego czy innego miejsca. Mógłbym wymienić przynajmniej kilku mniejszych touroperatorów, którzy są poza pierwszą trójką i świetnie sobie radzą. Dla Rainbow priorytetem jest rentowność. Jeśli miałbym wybierać między wynikiem finansowym a udziałami w rynku, to stawiam na ten pierwszy. Ostatecznie to z zysków jesteśmy rozliczani jako spółka giełdowa.

 

A jest Pan zadowolony z rentowności firmy?
Tak, trudno nie cieszyć się z wyniku poprawionego o 45 proc. rok do roku (2017 rok wobec 2016 – aut.), choć zawsze może być lepiej. Co prawda nie widziałem jeszcze podsumowania finansowego innych touroperatorów, ale sądzę, że w zestawieniu za 2017 rok będziemy pod względem rentowności w zdecydowanej czołówce w Polsce.

Więcej czytaj w najnowszym wydaniu Wiadomości Turystycznych 

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 8 (398)16- 30 kwietnia 2018

Z pierwszej strony

Turystyka to miliardy do PKB

Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC) opublikowała kolejną edycję raportu dotyczącego wpływu turystyki na światową gospodarkę. Analizie poddano w sumie 185 krajów, w tym także Polskę.

TUI inwestuje w usługi w destynacjach

Grupa TUI kupiła od firmy Hotelbeds dział zajmujący się usługami w kierunkach turystycznych.

Komentarze

Warszawa (w tym roku) bez Lata i Regionaliów, Małgorzta Orlikowska

Włoska sztuka życia. Historia blisko ludzi, Alicja Dąbrowska

Kuracja odchudzająca,Tomasz Rosset

Rozmowa Numeru

Rainbow ma swój „Dream Team”

Rozwój oferty masowej, wejście na rynki ościenne, ale przede wszystkim dbałość o wynik finansowy – o przyszłości Rainbow rozmawiamy z prezesem firmy, Grzegorzem Baszczyńskim.

Transport

Cisza na Chopinie kłopotem dla branży

Lotnisko Chopina wprowadziło zakaz lotów w godzinach nocnych, by w ten sposób poprawić warunki zamieszkiwania i wypoczynku mieszkańców okolicznych gmin.

Czartery, tanie linie. Radom odciąży Warszawę

Warszawskie lotnisko ostrzega, by sprostać rozwojowi ruchu w Polsce, musi oddać część operacji do innego portu.

Izby

DIT szkoli branżę z VAT

Mazowsze gotowe na RODO

PIT opracuje dokumenty

Biura

Sun&Fun z nową ofertą

Touroperator nie tylko poszerza ofertę, ale wprowadza też nowe technologie.

 

Itaka  już sprzedaje  Zimę 2018/2019

Touroperator udostępnił do rezerwacji ofertę na następny sezon zimowy.

Exim Tours ważny dla DER Touristik

Sören Hartmann widzi w Polsce duży potencjał.

Sonda

Czy elektroniczni asystenci mogą sprzedawać wycieczki?

Regiony

„Pamiątka z Warmii i Mazur”

Warszawa bez targów Lato

Zakopane bez opłaty miejscowej

800 milionów na rozwój Bieszczad

Targi

Śląski klimat dobry dla biznesu

Bezpośrednie spotkania z gestorami obiektów i organizatorami wypoczynku ciągle mają wielu zwolenników.

Na Styku Kultur coraz bardziej interaktywne

Odbywające się w zimowej aurze targi cieszyły się dużym powodzeniem.

 

Mazury budują produkt i mierzą w ukraiński rynek

Pakiety pobytowe oparte na przelotach to pomysł Warmii i Mazur na ściągnięcie do regionu turystów z Ukrainy.

Destynacje

Ellinair – milion pasażerów

Jamajka ze wzrostami

Hiszpania króluje w UK

Lazurowe Wybrzeże zabiega o polskich turystów

Polska wraz z trzema krajami środkowoeuropejskimi należy do rynków priorytetowych.

Uzbekistan wprowadza ułatwienia wizowe

2018 rokiem Troi w Turcji

Debiut Symphony of the Seas

Więcej turystów w Dubaju

Ostrzeżenia przed Rosją

Tajlandia karze turystów

 

ENIT znów w Polsce. Włosi promują narodową kuchnię

Algarve wprowadza podatek turystyczny

Miłośnicy Portugalii muszą liczyć się z droższymi wakacjami.

Temat numeru - Ubezpieczenia

Rośnie sprzedaż ubezpieczeń w biurach agencyjnych

Agenci coraz chętniej sprzedają ubezpieczenia turystyczne, ale nadal trzeba włożyć dużo pracy, by je aktywnie oferowali klientom.

Barometr

Piotr Henicz: Lato w lecie i lato w zimie. Bułgaria wśród liderów

Konrad Ryczko: Napięcia na linii Chiny-USA wprowadzają nerwowość

Prawo

Umowa z hotelem powinna zawierać zapisy o rezygnacji

Organizator potrzebuje gwarancji, iż wszystkie świadczenia wchodzące w skład oferty zostaną zapewnione przez kontrahentów i będą wysokiej jakości.

Umowa o dzieło z podwykonawcą

W jakich przypadkach dozwolone jest zawarcie z podwykonawcą usługi turystycznej umowy o dzieło?

Jakie są zalety umowy o dzieło w stosunku do umowy zlecenia i o pracę?

Jakie mogą być konsekwencję zawarcia umowy o dzieło niezgodnie z przepisami?

Poradnia

Jak wybierać firmę SEO

Pozycjonowanie strony internetowej to jeden z obszarów, który często jest pomijany przez firmy. Tymczasem im wyżej w rankingach Google serwis się pojawia, tym większe są szanse na zwrócenie na siebie uwagi klienta.

Kronika

Na Styku Kultur w Łodzi

Best Reisen bawiło się w Fame

Gala w brukselskim Concert Noble

Sylwetka

Zadowolenie klienta to priorytet

Anita Krusiec uważa, że w pracy agenta najważniejsza jest jakość kontaktów z klientem.

Ankieta

Robert Wróbel. Najważniejsze to skutecznie łączyć wiedzę z praktyką

Personalia

Karina Rybarczyk była wicedyrektorem departamentu  MSiT

Maciej Nykiel prezesem Neckermann Podróże
Norbert Niemirski menedżerem w Best Reisen 

 

 

2018-04-16 11:52:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter