Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Jakość obsługi ważniejsza niż statystyki sprzedaży

Ponad dwa miesiące temu na stanowisko dyrektora zarządzającego brytyjskim i irlandzkim TUI został wybrany Andrew Flintham. W rozmowie z portalem Travelweekly sporo mówił o tym jak widzi rozwój firmy pod swoimi sterami – zwłaszcza rozwijanie sieci sprzedaży.

 

Choć marka TUI UK & Irleand plasuje się wśród najlepszych na tamtejszym rynku, wymaga pewnych zmian w zarządzaniu i podejściu do klienta. – Powinniśmy położyć większy nacisk na kwestie związane z obsługą klienta – wyjaśnia, akcentując, że aspekt ten nie wymaga działań naprawczych, raczej usprawnień dobrze funkcjonującego systemu...
 
Usprawnienia te polegać będą m.in. na bieżącym dopasowywaniu sieci sprzedaży do potrzeb i możliwości rynkowych. Choć coraz większy jest udział Internetu w dystrybucji ofert (obecnie ponad 60 proc. wszystkich rezerwacji dokonywanych jest online), TUI UK & Irleand ma sporą sieć salonów własnych (600 punktów). 

Model działania firmy opiera się na sprzedaży własnej (90 proc. produktów sprzedawanych jest przez salony TUI). – Ale jeśli spojrzeć na sprzedaż w regionach, lokalnie, okazuje się, że potrzebujemy dodatkowego wsparcia, chcemy go i je sobie cenimy – wyjaśnia Flintham. Uściśla, że firma współpracuje i będzie współpracować z agentami jeśli zajdzie taka potrzeba w konkretnych regionach czy przy konkretnych produktach. 

- Brzmi to trochę jak praca najemna, ale chodzi o dwustronne partnerstwo, tam gdzie tego potrzebujemy, które działa na korzyść naszą jak i agentów, więc współpracujemy z nimi, żeby zwiększyć sprzedaż naszych produktów. Dodaje też, że w najbliższych latach zmieni się model pracy sprzedawcy – nie będzie skupiony wyłącznie na sprzedaży, bardziej na dostarczaniu klientowi dobrej jakości obsługi. Flintham uważa, mimo tendencji do nabywania dóbr i usług w sieci, w segmencie sprzedaży usług zawsze potrzebni są ludzie którzy będą mieli kontakt z klientem. – Sprzedawcy są twarzami firmy. Klienci maja do nich bardzo duże zaufanie (…) Obecnie są jednak bardziej od sprzedaży niż od dbania o jakość obsługi.


Więcej czytaj w najnowszym wydaniu Wiadomości Turystycznych 

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE

NR 13 (403) 1-15 lipca 2018

 

Z pierwszej strony

Grecja potrzebuje jakości

Grecji nie powinno zależeć jedynie na tym, by znaleźć się w grupie najpopularniejszych kierunków turystycznych na świecie. Prawdziwym wyzwaniem jest stworzenie konkurencyjnego produktu z lepszą jakością usług.

Small Planet z rekordem

Linia ma największe udziały w rynku czarterowym w Polsce, wynika z analizy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. 


Komentarze

Nie mówcie o klientach „paxy, Marzena German,
Lotnisko baranów, Tomasz Rosset

Dwa światy nad jednym jeziorem, Alicja Dąbrowska


Rozmowa Numeru

Stwarzamy przyjazne warunki do inwestycji

Czarnogóra chce pozyskać turystów zamożnych, którzy przyjadą do kraju także poza sezonem. Poprawia jakość usług i otwiera się na inwestorów – mowi Željka Radak Kukavičić, dyrektor Narodowej Organizacji Turystycznej Czarnogóry.


Branża

Więcej Polaków pojedzie na wakacje?

W tym roku na letni urlop zamierza wyjechać o 2 mln Polaków więcej niż rok wcześniej, wynika z badania „Plany wakacyjne Polaków”.


Regiony

2018 Rokiem Rzeki Odry. Polacy powinni wrócić nad rzeki

Inicjatywa ma na celu wzmocnienie potencjału gospodarczego i turystycznego Odry.

POT i MSiT realizują pomysł Szafernakera

Polska Organizacja Turystyczna zaprasza YouTuberów.

Aktywny wypoczynek na wsi

Agrotravel w tym roku rozszerzyły zakres o turystykę aktywną.


Biura

Grecos z nagrodą za blog

Rainbow uczy turystyki kolejne jeleniogórskie klasy

Polacy pokochali firsty

W Polsce klienci wolą kupować wyjazdy z dużym wyprzedzeniem, za granicą królują lasty.


Sonda

Czy nowa ustawa zmieni w dłuższej perspektywie rynek?


Biura

Neckermann wystartował z Zimą

Do sprzedaży trafiły oferty wypoczynku w zimowych i ciepłych kierunkach.

Jakość obsługi ważniejsza niż statystyki sprzedaży

Brytyjscy agenci TUI muszą bardziej skupić się na jakości obsługi.

Firmy farmaceutyczne chcą dotrzeć do turystów

„Medycyna na krańcach świata” to kampania mająca informować o zagrożeniach związanych z podróżowaniem.


Regiony

Pustynia Błędowska w nowej odsłonie 

Polski paszport mocniejszy

Marszałek wspiera imprezy turystyczne

 

Wilk-Grzywna prezes Forum

Priorytetem są prace nad nową ustawą o POT i wzmocnienie marki FROT.

 

Prawo

1 lipca zaczyna obowiązywać nowa ustawa o usługach turystycznych

Dominik Borek z Ministerstwa Sportu i Turystyki odpowiada na pytania i wyjaśnia wątpliwości.


Destynacje

Turystyka głównym „pracodawcą” w Grecji

Więcej turystów w Turcji

Chińczycy i Rosjanie szturmują Tunezję

Więcej turystów w Czechach

Mołdawia dla aktywnych enoturystów

Mołdawianie chcą przyciągnąć do siebie miłośników enoturystyki i turystyki kulturowej.

Niepewna przyszłość Brand USA

Donald Trump nie uwzględnił w budżecie wydatków na finansowanie Brand USA.

Darmowe wczasy dla ubogich Portugalczyków

Tajlandia zamyka plaże i otwiera lotniska

Islandia dostrzegła Polskę.
Polonia generuje ruch turystyczny

Liczba odwiedzających Islandię wzrosła ponad czterokrotnie.

Kiedy turyści stają się problemem

Coraz więcej budynków w Porto przekształcanych jest w hotel.


Temat numeru

Turystyką pielgrzymkową trzeba mądrze zarządzać

Wysoka lojalność i gotowość do wydania nawet znaczących sum pieniędzy to cechy, które charakteryzują dzisiejszych pielgrzymów.

Nowy szlak dla turystów pielgrzymkowych

Szlak Maryjny ma zwiększyć atrakcyjność południowej Polski.


Barometr, komentują:

Wspaniały wynik okupiony dramatycznym spadkiem cen, Krzysztof Piątek

Fed podwyższa stopy, waluty pozostaną drogie, Marcin Kiepas


Prawo

Obowiązkowo zmień umowy o udział w imprezie turystycznej

Wchodzi w życie nowa ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, która nakłada na biura obowiązek dokonania zmian w umowach.

Powierzenie przetwarzania danych a upoważnienie do ich przetwarzania

Z kim biuro podróży powinno podpisać umowę powierzenia danych osobowych?

Kiedy stosuje się upoważnienie do przetwarzania danych osobowych?

Poradnia

Jak pracować z mediami

Nawiązując współpracę z mediami, możemy zyskać dodatkowy kanał promocji naszego biura i marki, pod warunkiem że w relacjach tych uwzględnimy specyfikę pracy dziennikarzy i będziemy im dostarczali użytecznych informacji.

Kronika

Itaka laureatem „Teraz Polska”

Warszawa i Kraków w Pekinie

Zarząd Izby Turystyki RP obradował w Warszawie

Sylwetka

Wiem, co sprzedaję

Wojciech Kromka: kluczem do sukcesu jest wiedza o produkcie i dopasowanie oferty do klienta.

Ankieta

Najważniejsze ciągle jeszcze przede mną

Magdalena Tereszczuk, prezes LOT Roztocze.

Personalia

Prezes Qataru, Akbar Al Baker na czele IATA

Dehan Seneviratne kieruje lankijską turystyką

María Reyes Maroto ministrem turystyki Hiszpanii

 

 

2018-07-02 11:26:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»



» Bogusław Łachmański, właściciel biura Łachmański Travel w Poznaniu »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter