Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Mariusz Jańczuk: Przystopujemy z rozwojem za granicą

Oszczędzać możemy na rynkach, na których da się wynegocjować niższe koszty hoteli, ale tu wszystko zależy od koniunktury, a nie od tego, czego chcemy my. W krajach, które sprzedają się gorzej, myślę choćby o Hiszpanii czy Portugalii, możemy obniżać ceny - analizuje Mariusz Jańczuk prezes Itaki.

 

Nie ma nowych kierunków w Europie, które moglibyśmy wprowadzić. W obrębie basenu Morza Śródziemnego i europejskich wybrzeży Atlantyku latamy wszędzie, wyjątkiem są tylko Malta i Chorwacja. Tylko tam możemy się jeszcze rozwinąć. Nie ma innego kraju, gdzie byśmy nie byli obecni. W północnej Afryce też nie mamy za wiele do odkrywania. To, co odkrywamy, to egzotyka. Z sukcesem wdrożyliśmy Oman do Polski, który świetnie funkcjonuje, Wyspy Zielonego Przylądka, Zanzibar, niesamowitym zainteresowaniem cieszy się Madagaskar, a konkretnie wyspa Nosy Be. Cały czas pojawiają się nowości, ale nie będziemy nimi sypać jak z rogu obfitości, bo ich wdrażanie kosztuje, a w pierwszym roku nikt na nich nie zarabia.
(...)

Wprowadzanie nowych kierunków to jedno, ale dla dużych firm ważne jest też otwieranie agencji handlingowych w najpopularniejszych kierunkach. Czy dziś konkurencja między touroperatorami nie przenosi się właśnie tam?

 (...)

Ja nie czuję żadnej konkurencji. Jeśli coś takiego robią, to są „pokazówy”, nie widzę u nich żadnej siły. W Turcji i w Hiszpanii jesteśmy jedynymi, którzy mają swoje DMC (Destination Management Company), jedynie Grecos ma biura na Rodos i na Kos. Mogę powiedzieć, że bez tych firm nasza działalność w niektórych kierunkach, szczególnie w gorszych sezonach, byłaby trudna.

 (...)

 Zatrzymamy rozwój spółek za granicą. Czechy rozwijają się bardzo szybko, kiedy przejmowaliśmy Cedok, firma ta wysyłała rocznie na wakacje czarterowe 28 tys. osób, w przyszłym roku wyśle 200 tys. W momencie przejęcia miała 49 mln koron straty, dziś już trochę zarabia. Teraz przyszedł czas, żeby zawalczyć o zysk, a nie o liczbę klientów.

Więcej czytaj w 24 numerze Wiadomości Turystycznych

 

 

2018-12-14 15:40:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter