WALNE ZGROMADZENIE
Czechy: turyści częściej kupują firsty
Stowarzyszenie Biur Podróży Republiki Czeskiej podsumowało rok w turystyce. Dla klienta coraz bardziej istotny staje się wysoki standard wypoczynku. W Pradze odbyło się walne zgromadzenie Stowarzyszenia Biur Podróży Rep. Czeskiej. Wzięli w nim udział, poza członkami organizacji, Renata Králová, dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, oraz Jan Herget, dyrektor CzechTourism.
W pierwszej części zebrania przedstawiciele organizacji podsumowali sezon (liczony od listopada 2018 do października 2019). Ostatni rok, mimo uziemienia Boeingów 737 MAX i upadku Thomasa Cooka, należał do udanych, o czym świadczy m.in. 5-proc. wzrost sprzedaży imprez w turystyce przyjazdowej i ok. 20-proc. wzrost sprzedaży wycieczek w turystyce wyjazdowej. Co istotne, kolejny rok z rzędu tamtejsze biura podróży odnotowały znaczący wzrost sprzedaży ofert first minute. Wśród klientów rośnie zapotrzebowanie na oferty z wyższym standardem zakwaterowania, bogatszą ofertą gastronomiczną, widać również większe nastawienie turystów na „przeżywanie” nie tylko pasywny wypoczynek raz rosnący z każdym rokiem udział seniorów w turystyce wyjazdowej (obecnie to już 34 proc. klientów biur podróży).
Jako negatywne zjawiska na czeskim rynku turystycznym wskazano rozwój szarej strefy. Walkę z nią podjęło Ministerstwo, które stworzyło grupę roboczą (w jej składzie są m.in. członkowie stowarzyszenia).Grupa rozpoznaje przypadki nielegalnej działalności podmiotów na rynku i działa na rzecz ich usunięcia. Do tej pory rozpatrzono ok. 30 przypadków zgłoszonych przez stowarzyszenie, 13 nowych jest rozpatrywanych przez resort obecnie.
Jan Herget zdał relację z działań realizowanych przez CzechTourism na rynkach zagranicznych, poinformował też, że w związku ze znacznym obcięciem funduszy na działalność organizacji zamknięto oddziały w Szanghaju i Hongkongu. W Chinach zostanie więc tylko punkt w Pekinie. MO, foto TTG Czech Republic.
2019-11-27 10:36:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»