Otrzymana nagroda jest dla nas dużym wyróżnieniem, tym bardziej że zdajemy sobie sprawę z konkurencji i rosnącego poziomu konkursu. Wymagania turystów też się zmieniają. Staramy się dopasować naszą ofertę wydawniczą do ich zainteresowań i sugestii. Uczestnicząc w targach, konferencjach czy eventach otwartych na szeroką publiczność mamy możliwość bezpośrednich rozmów z potencjalnymi gośćmi województwa podlaskiego.To z nich czerpiemy inspirację dla naszych wydawnictw.
Tegoroczny zwycięzca to w zasadzie seria folderów, w której bogactwo atrakcji naszego regionu podzieliliśmy na grupy tematyczne. Jest zatem Podlaskie na wodzie, Podlaskie aktywnie, Podlaskie z rodziną, Podlaskie bez pośpiechu, Podlaskie w kulturowym tyglu i Podlaskie żubry, łosie, ptaki i robaki. Łatwo się domyślić, co kryje się w każdej z broszurek, a ich zawartość merytoryczna jest właśnie próbą odpowiedzi na oczekiwania i propozycje turystów. Cieszymy się, że jest tak pozytywny odbiór tych wydawnictw. Staramy się, aby były przejrzyste, miały ciekawy layout i zawierały informacje, które zainteresują zarówno naszych stałych gości, jak i tych, którzy jeszcze zastanawiają się, czy do nas przyjechać.
Zdobyte wyróżnienie to oczywiście radość i satysfakcja, ale też motywacja. W planach mamy już kolejne wydawnictwa, miedzy innymi na temat podlaskiej kuchni regionalnej.
Bożena Pogorzelska
Kierownik Referatu Sportu i Turystyki
Departament Edukacji, Sportu i Turystyki
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego