Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


POMOC DLA BRANŻY

PIT: To nieprawda, że turystyka rusza

Choć rosnący popyt na wakacje w kraju cieszy, to może wywoływać u decydentów mylne wrażenie, że sektor turystyki już nie potrzebuje pomocy. Rzeczywistość jest zupełnie inna.

Sztab antykryzysowy branży turystycznej zapowiedział przed kilkoma dniami, że zorganizuje w Warszawie manifestację. Na razie akcja została wstrzymana. Na tym etapie protestu nie poparł zarząd Polskiej Izby Turystyki, który wystosował do członków organizacji list w tej sprawie. Tłumaczy, że stawia na konstruktywny dialog z przedstawicielami rządu, a ewentualny protest w trakcie kampanii wyborczej mógłby być wykorzystany politycznie. To z kolei mogłoby zmniejszyć szanse na pozytywne rozwiązania. - Musimy rozmawiać, bo pojawia się mylne przekonanie, że turystyka zaczyna się odmrażać. To zbyt daleko idące uogólnienie – mówi Andrzej Kindler, wiceprezes PIT. - O ile turyści zaczęli rezerwować wakacyjne pobyty u gestorów bazy noclegowej, to nadal stoi segment turystyki zorganizowanej, który tworzą touroperatorzy i agenci turystyczni – mówi wiceprezes. To właśnie dlatego PIT we współpracy z Polskim Związkiem Organizatorów Turystyki i Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Agentów Turystycznych podejmuje dalsze działania i wychodzi do rządu z kolejnymi propozycjami rozwiązań pomocowych. Mowa m.in. o potrzebie stworzenia mapy drogowej w zakresie otwierania granic, by na tej podstawie touroperatorzy mogli planować restart działalności operacyjnej, wprowadzeniu linii kredytowych lub innych rozwiązań gwarantujących utrzymanie płynności finansowej firm, wydłużeniu okresu zwolnienia z ZUS i postojowego na kolejne 9 miesięcy, zawieszeniu podatku od nieruchomości dla obiektów i czynszów za dzierżawę gruntów od Skarbu Państwa (ok. 800 ośrodków wypoczynkowych znajduje się na terenie Lasów Państwowych) i stworzeniu systemu wsparcia dedykowanego sektorowi turystyki, np. w postaci pomocy publicznej za straty poniesione w związku z zawieszeniem działalności spowodowanej zamknięciem granic. Przypomnijmy – w momencie zamknięcia granic touroperatorzy zorganizowali powroty dla tysięcy swoich klientów ponosząc przy tym koszty, których nikt im nie zwróci. MG

2020-06-05 12:47:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter