Celem wirtualnego spotkania było poinformowanie polskich uczestników o środkach bezpieczeństwa wdrożonych przez Włochy i jego poszczególne regiony w ramach walki pandemią, także przypomnienie o atrakcjach jakie kraj oferuje przyjezdnym. W webinarze udział wzięli przedstawiciele 14 włoskich regionów: Friuli-Wenecji Julijskiej, Piemontu, Trydentu, Wenecji Euganejskiej, Tyrolu Płd., Emilii-Romanii, Toskanii, Abruzji, Basilicaty, Apulii, Kalabrii, Kampanii i Sycylii. Webinar rozpoczęły krótkie przemówienia gospodarzy.
Ambasador Włoch w Polsce, Aldo Amati, poinformował, że od czasu kiedy sytuacja epidemiczna we Włoszech się unormowała i kraj znów przyjmuje turystów, podjęto kilka inicjatyw mających zachęcić Polaków do powrotu do Włoch. Dyplomata osobiście przesyłał polskim biurom podróży aktualne informacje na temat sytuacji epidemicznej w swojej ojczyźnie i możliwościach podróżowania, był też promotorem akcji marketingowych prowadzonych m.in. w internecie zachęcających do wypoczynku we Włoszech. Ma nadzieję, że działania te przyniosą efekty w postaci powrotu polskich turystów do Włoch. Podkreślił, że dziś pod względem epidemicznym kraj ten należy do najbezpieczniejszych kierunków turystycznych na świecie. Przypomniał też, że w ostatnich latach Włochy jako miejsce wypoczynku wybierało 1,8 mln Polaków.Wyjeżdżali głównie do Wenecji Euganejskiej, Trydentu, Lombardii i Toskanii i Lacjum.
Maria Elena Rossi, dyrektor ds. marketingu w ENIT, poinformowała, że webinar jest częścią większego wirtualnego touru organizowanego przez agencję w różnych krajach Europy. Jego celem jest wzmacnianie wizerunku Włoch jako kierunku turystycznego, a przez to wsparcie sektora turystycznego generującego 30 proc. PKB. Wyjaśniła też, żeobecne działania ENIT skupiają się na prowadzeniu działań z obszaru komunikacji, PR, w tym publikowaniu na stronie agencji aktualnych wytycznych dot. zasad bezpiecznego podróżowania. Zapewniła, że przestrzeganie restrykcji nie odbija się na satysfakcji turystów z pobytu we Włoszech. Zachęciła też uczestników do odwiedzania kraju teraz, kiedy brak tłumów turystów pozwala w komfortowych warunkach poznać wszystkie jego walory. MO