Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BRANŻA 
Organizacje branżowe walczą o poprawę sytuacji łódzkich przedsiębiorców turystycznych 

Pięć organizacji reprezentujących przedsiębiorców turystycznych z woj. łódzkiego (ŁOT, OIRT, PIT Oddz. Łódzki, Regionalny Związek Pracodawców Prywatnych Ziemi Łódzkiej Lewiatan, Koło Przewodników im. R. Rembielińskiego) nie ustaje w walce o pomoc dla lokalnej turystyki.

W drugiej połowie września przedstawiciele tych organizacji: Jolanta Kondys-Sikora, Artur Matiaszczyk, Tomasz Koralewski i Jacek Rybski, wzięli udział w posiedzeniu Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego (uczestniczył w nim udział również marszałek woj. łódzkiego, Grzegorz Schreiber), w czasie którego przedstawili dramatyczną sytuację reprezentowanych przez organizacje przedsiębiorców. Po raz kolejny też wystosowali do marszałka oficjalny list z postulatem wprowadzenia zmian w kryteriach przyznawania dotacji w ramach konkursu na kapitał obrotowy organizowanego przez UM wraz z Centrum Obsługi Przedsiębiorców. Stosowane obecnie kryteria uniemożliwiają staranie się o wsparcie wielu przedsiębiorcom turystycznym.

W piśmie pojawiły się sugestie, by spadek dochodów liczony był od czerwca, nie od marca. Zmiana tego kryterium spowoduje, że o pomoc ubiegać się będą firmy, które pozostają w kiepskiej sytuacji finansowej mimo otrzymanego wcześniej wsparcia i mimo odmrożenia gospodarki po kwarantannie; spadek dochodów wynosił 50 – 60 proc., a nie jak obecnie 30 proc. Obecnie stosowane kryterium dopuszcza do walki o dotacje firmom, które notują spadki sezonowo i nie są one związane z pandemią; firmy wykazywały spadki obrotów przez przynajmniej 2 - 3 miesiące, a nie jak obecnie miesiąc, co zminimalizuje ryzyko nadużyć ze strony firm; wskazać PKD, które mają preferencję w przyznaniu dotacji ze względu na pozostawanie w trudnej sytuacji finansowej w związku z tym, że nie mogą powrócić do pełni działalności, bo ustawodawcy wprowadzają ograniczenia mające ograniczać pandemię; nie stosować kryterium „kto pierwszy, ten lepszy”, bo powoduje to brak równowagi w dostępie do środków, preferując szybszych, z nowocześniejszym sprzętem komputerowym lub korzystających z usług firm informatycznych; potwierdzić złożenie wniosku profilem zaufanym/podpisem elektronicznym, co uszczelni system i zlikwiduje możliwość korzystania z botów (cały list można przeczytać tu).

To kolejna wspólna akcja pięciu organizacji. Walkę o poprawę sytuacji sektora turystycznego w woj. łódzkim rozpoczęły w sierpniu, zwracając się do  marszałka z prośbą o pomoc finansową dedykowaną branży turystycznej
MO, foto lodzkie.pl 



2020-09-28 10:22:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter