Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


DESTYNACJE
200 tysięcy zamiast 2 milionów


Rada Turystyki Nepalu odpowiedzialna za promocję turystyczną Nepalu ma około 10 miesięcy na ożywienie sektora turystycznego. To zadanie karkołomne, zważywszy że władze kraju zmniejszyły budżet Rady.

2020 r. władze Nepali ustanowiły Rokiem Turystyki Nepalu, licząc na to, że po udanym 2019 r., kiedy kraj odwiedziło 1,17 mln gości ze świata, uda się przebić barierę 2 mln turystów. Pandemia zniweczyła te plany. Według oficjalnych statystyk od stycznia do sierpnia kraj odwiedziło zaledwie 200 tys. turystów, czyli ponad 730 tys. mniej niż rok temu. Co więcej, spadki w liczbie turystów kraj odnotował już w styczniu 2020, kiedy rozpoczęła się międzynarodowa kampania promocyjna „Odwiedź Nepal w 2020”.

Według oficjalnych statystyk w pierwszym miesiącu tego roku kraj odwiedziło 2 proc. mniej turystów niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Za spadki te „odpowiadają” głównie turyści z Chin. Właśnie oni w styczniu ograniczyli swoje aktywności podróżnicze w związku z rozprzestrzeniającą się epidemią koronawirusa w ich kraju. Zamknięcie się Chin na świat poskutkowało zaś tym, że utrudniony dostęp do Nepalu mieli obywatele Indii i krajów europejskich. Indie i Chiny to dwa kluczowe rynki źródłowe dla Nepalu. W ubiegłym roku kraj powitał odpowiednio 209,6 tys. i 169,5 tys. obywateli tych państw. Na liście ważnych rynków źródłowych znajdują się też: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Sri Lanka, Francja, Korea Płd. i Hiszpania. MO

2020-09-30 16:40:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter