Badania prowadzone na świecie, w tym przez niemiecki Instytut Kocha, potwierdzają, że turystyka praktycznie nie przyczynia się do rozprzestrzeniania się COVID-19, właśnie dzięki temu, że personel obsługujący klientów jest w znacznym stopniu zaszczepiony.
Na ten argument powołują się organizacje branżowe, które zainicjowały akcję pt. „Bezpieczna Turystyka”. W projekt włączyli się Polska Rada Turystyki, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń i Oddział Turystyki Przyjazdowej PIT.
Celem akcji jest pokazanie, że podróżowanie z zachowaniem reżimu sanitarnego może być bezpieczne zarówno dla klientów jak i pracowników sektora. Biura, które biorą w niej udział, spełniają najwyższe standardy sanitarne, a cały ich personel jest zaszczepiony. Pracownicy mają odpowiednią wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania i wymogów, jakie należy spełnić przy wyjazdach. Komunikat, jaki autorzy przedsięwzięcia i jego uczestnicy kierują do klientów to: „My jesteśmy zaszczepieni, a turystyka jest bezpieczna”. MG