O pracy w lipcu i sierpniu po kilkanaście godzin dziennie, o kolejkach przed biurami sprzedaży czy niemożliwości odebrania wszystkich telefonów od osób chcących wyjechać na wakacje. A najczęściej o tym, jak trudno znaleźć do pracy brakujące osoby, które mogłyby obsłużyć tak wielu zainteresowanych. Kilka miesięcy temu takie problemy brzmiałyby jak abstrakcja. Dlatego z takimi wyzwaniami walczy się z zupełnie inną motywacją i energią niż ze zwrotami środków przez Fundusz Pomocowy, z którymi borykaliśmy się ledwie kilka miesięcy temu.
Kiedy na niebie świeci słońce i wszystko idzie nieźle, można przyjąć dwie strategie: cieszyć się powrotem do normalności i korzystać z niej albo przygotowywać się zawczasu na niespodziewane załamanie pogody, które może jeszcze nadejść. Trochę jak w tej bajce o trzech świnkach, w której jedna świnka postawiła szybko domek ze słomy i poszła odpocząć, a druga budowała do wieczora domek z kamienia. Odpocząć, nie odpoczęła, ale wiemy, co było, gdy pojawił się wilk. Naszą rolą jest teraz zachować się jak ta druga świnka. Pomyśleć o tym, jak skonstruować ofertę na zimę, żeby było co sprzedawać, niezależnie od warunków podróżowania, które mogą się przecież jeszcze zmieniać. Dać sobie i naszym partnerom szansę na przychody i zarobek nawet w chudszych dla turystyki miesiącach, które zapewne nadejdą po nadspodziewanie dobrym lecie. Dobrze, że lato dopisało i mamy z czego budować.
Maciej Szczechura, Członek zarządu Rainbow będzie jednym z mówców Debaty Touroperatorów w czasie IX Forum Biur Podróży, odbywającego się 9 listopada w Warszawie w hotelu Courtyard by Marriott.
Zgłoś udział, czytaj więcej o Forum