Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


GRUDNIOWE WYDANIE WT
Organizatorzy rozwijają sieć. Stawiają na agentów z doświadczeniem
 

Przed pandemią podpisanie umowy agencyjnej z największymi touroperatorami nie było łatwe. Teraz znów jest prościej, bo trochę biur zniknęło z rynku.

Itaka, Rainbow, Grecos Holiday, Coral Travel Poland, Exim Tours, ETI Podróże i Nekera – przedstawiciele regionalni i kierownicy działów agencyjnych tych biur podróży spotkali się z agentami podczas IX Ogólnopolskiego Forum Biur Podróży organizowanego przez „Wiadomości Turystyczne”. Spotkania w formule rozmów stolikowych są stałym punktem programu Forum od kilku lat i zawsze cieszą się zainteresowaniem, w tym roku rekordowo dużym, bo wielu agentów pierwszy raz od wybuchu pandemii mogło porozmawiać z touroperatorami twarzą w twarz. Jak twierdzą organizatorzy, przed pandemią agenci najczęściej pytali o możliwość nawiązania współpracy agencyjnej. Dotąd podpisanie umowy z największymi biurami podróży, jak Itaka czy Rainbow, nie było jednak proste. Touroperatorzy ci skupiali się na wspomaganiu już istniejącej sieci, a nie na nawiązywaniu nowych kontaktów, które mogłyby stać się dla niej konkurencją.

 

Po pandemii znów jest łatwiej, bo trochę biur agencyjnych zniknęło z rynku. – Wielu agentów prosi o podpisanie umowy, a ponieważ pandemia nieco uszczupliła naszą sieć sprzedaży, dajemy im tę możliwość. Oczywiście nie jest to masowa akcja, a tylko uzupełnienie sieci sprzedaży – mówi dyrektor ds. sieci agencyjnej i franczyzowej Rainbowa Andrzej Tokarczyk. Jak zapewnia odpowiedzialny za region zachodni biura, Wojciech Bistuła, wymogi dla nowych agentów są teraz nieco mniej restrykcyjne niż kiedyś. – Zwracamy uwagę na różne aspekty, na przykład, czy biuro przetrwało trudny okres. Dajemy szansę biurom z doświadczeniem – mówi. – Agenci pytają też o zabezpieczenia. Nie obniżyliśmy ich, ale zmieniliśmy ich formę – teraz wymagamy weksla in blanco bądź tak zwanej siódemki, czyli dobrowolnego poddania się egzekucji komorniczej – wyjaśnia, zaznaczając, że jest to rozwiązanie tymczasowe. – Nieznacznie obniżyliśmy też roczne progi sprzedażowe, bo w tym roku sprzedaż nie dorównywała tej z 2019 r. Myślę jednak, że przyszły rok będzie pod tym względem równie dobry jak 2019 – dodaje Andrzej Tokarczyk. Otwarta na współpracę jest także Nekera, która jako młode biuro podróży wciąż buduje swoją sieć sprzedaży. – Nie stawiamy agentom trudnych do spełnienia warunków, nie ma np. obowiązku wyrobienia miesięcznego limitu obrotów. Oczywiście zależy nam, żeby biuro, które chce z nami współpracować, było położone w reprezentacyjnym miejscu, miało dużą, ładną witrynę, której część, w wypadku biur partnerskich, możemy zagospodarować materiałami marketingowymi. Jesteśmy otwarci na szeroką współpracę – zapewnia regionalny kierownik sprzedaży Nekery Piotr Kołodziej. – Widać, że agenci potrzebują spotkań bezpośrednich. Rozmowy stolikowe to dobra okazja, żeby porozmawiać o współpracy, nowościach na zimę 2021/22 czy lato 2022, np. w pełni zautomatyzowanym dynamicznym pakietowaniu, ale też o kierunkach opartych o przeloty czarterowe, których mamy całkiem sporo – dodaje Kołodziej. Nell


Więcej czytaj w grudniowym wydaniu Wiadomości Turystycznych 

2021-12-03 08:18:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter