W czerwcu, u progu sezonu letniego, w czeskiej Pradze zaczęła funkcjonować Prague Visitor Pass. Opracowana przez Prague City Tourism wspólnie z operatorem ICT karta ma zachęcić turystów do poznawania atrakcji metropolii, zwłaszcza tych usytuowanych poza ścisłym centrum. Ma to odciążyć tę część miasta, w której tradycyjnie koncentruje się ruch turystyczny. Tym sposobem karta wpisuje się w nowe podejście miasta do turystyki, skoncentrowane na przywróceniu jej zrównoważoną formę po pandemii.
W pierwszej fazie funkcjonowania karta akceptowana jest w 57 miejscach. Turyści mogą z nią odwiedzić m.in. takie turystyczne hity jak ogród zoologiczny, Planetarium, Wyszehrad czy wieża Petrin, ale też skorzystać z usług przewodników czy udać się w rejs po Wełtawie. W kolejnych fazach, tj. od lipca, do listy partnerów karty mają być włączeni kolejni usługodawcy i atrakcje.
Kartę można kupić w kilku wariantach czasowych, od 48 godzin do 120 godzin.
Władze miasta spodziewają się, że w tym roku do Pragi przybędzie 50 – 60 proc. wolumenu osiągniętego w 2019 r. (tj. 8 mln turystów). MO, foto Pixabay