W początkach czerwca polski oddział Niemieckiej Centrali Turystycznej zorganizował w Warszawie konferencję prasową, w czasie której omówił szczegóły kontynuacji kampanii German.local.culture.
Rozpoczęta w ubiegłym roku kampania German.local.culture jest skoncentrowana na promocji małych miast i wsi niemieckich, zwłaszcza ich dorobku kulturowego. Aby podkreślić różnorodność oferty turystycznej Niemiec kampania bazuje na czterech obszarach tematycznych: atmosferze (z akcentem na lokalny koloryt miast, ich architekturę, życie kulturalne), rzemiośle (lokalnych zwyczajach i tradycjach), smaku (lokalnej kuchni, specjałach, produktach lokalnych) i zielonej turystyce (zrównoważonym rozwoju). Podczas konferencji dyrektor polskiego oddziału DZT, Tomasz Pędzik, zaprezentował 12 protagonistów kampanii (po trzech dla każdego obszaru tematycznego). To lokalni wytwórcy, rzemieślnicy i artyści, którzy działając na rzecz swoich małych ojczyzn, współtworzą dziedzictwo kulturowe Niemiec.
Partnerami konferencji były visitBerlin oraz Tourismus Marketing Brandenburg, które zaprezentowały nowości w ofercie turystycznej Berlina i Brandenburgii. Reprezentanci pierwszego z podmiotów poinformowali m.in. o nowych obiektach zakwaterowania (hotelu powstałym w miejscu dawnego więzienia; luksusowych przyczepach kempingowych), nowych propozycjach zwiedzania miasta (tzw. 15-minutowych spacerach, nowych ścieżkach rowerowych), nowych atrakcjach a mapie Berlina (m.in. muzeum Samurajów) oraz wydarzeniach kulturalnych zaplanowanych na najbliższe miesiące. Reprezentantka Brandenburgii, Klara Piwnicka-Hensche, zaprezentowała potencjał turystyczny regionu wokół sąsiadującego z Berlinem: od zabytków, po atrakcje przyrodnicze, industrialne, kulturalne oraz wydarzenia.
Gospodarze spotkania zachęcali, by do poznawania atrakcji Niemiec korzystać z wprowadzonej 1 czerwca oferty „Bilet 9 euro” – miesięcznych biletów na komunikację lokalną i regionalną w promocyjnej cenie. MO