Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


PRZEPISY

ECK i UOKiK o zagubionym bagażu



W związku z problemami na europejskich lotniskach Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK podpowiadają, co zrobić, jeśli po przylocie okazałoby się, że bagaż nie doleciał lub został uszkodzony.

Porady zostały podzielone na poszczególne etapy podróży. Przede wszystkim trzeba pamiętać, żeby zachować rachunek za walizkę. Zanim wyruszymy w podróż, zróbmy też zdjęcie jej zawartości. Dobrą praktyką będzie jej oznaczenie, np. naklejką, czy wstążką. Trzeba też sprawdzić za przewóz jakich rzeczy linia lotnicza nie odpowiada. Informacje znajdują się w ogólnych warunkach przewozu przewoźnika. Może chodzić np. o biżuterię lub produkty szybko psujące się.

Urzędy zalecają też, by obserwować informacje dotyczące lotniska, w którym rozpoczyna się podróż – szczególnie w czasie wakacji – być może warto pojawić się na nim wcześniej niż 2 godziny przed wylotem.

Jeśli po przylocie okaże się, że bagaż został zagubiony, trzeba udać się do biura rzeczy zagubionych i znalezionych i poprosić o wydanie raportu PIR (Property Irregularity Report) tzw. Raportu Niezgodności Bagażowej. To nie jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji, ale opuszczenie lotniska bez PIR oznacza, że bagaż został odebrany w stanie dobrym. Pracownikowi trzeba też dokładnie opisać walizkę – to może przyspieszyć jej odnalezienie, a także wskazać adres, na który ma być dostarczona. Jeżeli punkt zagubionego bagażu jest zamknięty, należy zgłosić problem pracownikowi lotniska i zatroszczyć się o otrzymanie potwierdzenia tego faktu. Warto też zrobić zdjęcie zamkniętego punktu.

Jeżeli w związku z opóźnieniem dostarczenia bagażu trzeba będzie zrobić zakupy, konieczne jest zachowanie paragonów. Ale uwaga – linia lotnicza może odmówić zwrotu pieniędzy za rzeczy luksusowe. Po odebraniu walizki, należy sprawdzić przy kurierze, czy nie jest uszkodzona i czy w niej niczego nie brakuje, a ewentualne szkody zaznacz w protokole odbioru i poprosić go o podpis.

Na złożenie pisemnej reklamacji klient ma 21 dni od odebrania bagażu. MG

2022-06-23 08:08:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter