Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BIURA PODRÓŻY

Itaka przebudowuje siatkę połączeń. Powodem wycofanie się przewoźnika

Itaka ogłosiła na swoim fanpejdżu na Facebooku, że musi pilnie przeprowadzić zmiany w połączeniach czarterowych na bieżący sezon letni. Oznacza to, że niewielka część lotów będzie anulowana. Biuro przeprasza za zmiany swoich klientów.

Przyczyną tych nagłych zmian jest nagłe wycofanie się jednego z przewoźników z obsługi połączeń czarterowych. „Niestety po trudnym okresie pandemii branża lotnicza, która w tym czasie mocno zredukowała zatrudnienie, tego lata boryka się z poważnymi problemami kadrowymi, co bezpośrednio wpływa zarówno na dostępność załóg samolotów, jak i obsługi naziemnej. Potwierdzają to liczne sytuacje kryzysowe i chaos, do których dochodzi na lotniskach w większości krajów Europy. Istniejące procedury nie zezwalają na wykonywanie lotów bez spełnienia określonych procedur, gdzie czynnik ludzki ma znaczenie kluczowe, w związku tym część zaplanowanych lotów nie może być zrealizowana” - wyjaśnia biuro. Itaka tłumaczy, że gwałtowny wzrost liczby strajków lub czasowych zamknięć przestrzeni powietrznej (jak w zeszłym tygodniu w Tunezji, Amsterdamie, Szwajcarii itp.) odbił się nie tylko na lotach regularnych w Europie, ale też na czarterowych.

Na bieżący sezon biuro zawarło dodatkowe kontrakty na przeloty i dokupiło na gwarancji miejsca w hotelach. Niestety jeden z przewoźników czarterowych wycofał się z kontraktu, powodując „efekt domina” w precyzyjnie skonstruowanej siatce połączeń zaktualizowanej o dodatkowe przeloty. To właśnie było powodem trudnej decyzji o anulacji wybranych rejsów na progu szczytu sezonu Lata 22 oraz licznych zmian w rozkładzie lotów.

Wszystkim klientom, których dotyczy anulacja przelotów, Itaka proponuje oferty alternatywne z możliwością zmiany bez dopłaty różnicy w cenie w wysokości 20 proc. ceny całkowitej anulowanej imprezy. Ci, którzy na taką opcję się nie zdecydują, otrzymają zwrot środków

w trybie pilnym.

90 proc. zaplanowanych przelotów nie jest dotknięta skutkami opisanej sytuacji, ale to nie wyklucza pewnych zmian operacyjnych. Chodzi o przeloty realizowane przez PLL LOT, Enter Air, Smart Wings, Electra Airlines, BUZZ (Ryanair Sun), European Air Charter, Nouvelair, Sky Express i Alba Wings.

Itaka przekierowała całą logistykę firmy na definitywne rozwiązanie zaistniałej sytuacji, co

mimo wytężonej pracy wielu zespołów może zająć kilka dni. Biuro zaopiekowało się oczywiście klientami, którzy przebywali za granicą, a których dotknęły zmiany terminu powrotu z wakacji. MG

2022-06-27 06:47:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter