Co czwarty podróżny na świecie mówi, że najważniejszym kryterium wyboru oferty turystycznej jest stosunek ceny do jakości. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród niemal 180 tysięcy osób z 28 krajów.
Analiza została wykonana na zlecenie grupy doradczej ds. PR Travel Lifestyle Network (TLN) i, według jej własnej oceny, ma być największym na świecie badaniem dotyczącym planów związanych z podróżami.
Respondenci wskazywali, że przy wyborze oferty najważniejszy jest stosunek ceny do jakości, na drugim miejscu jest pragnienie, by podróż była relaksem, na trzecim pogoda/pora roku, a na czwartym znalazły się doznania kulturalne lub inne, ale takie, których doświadcza się raz w życiu.
Paul Charles, dyrektor generalny The PC Agency, członka TLN w Wielkiej Brytanii i Irlandii, mówi, że z raportu wynika, jak rosnące koszty życia wpływają na decyzje dotyczące podróży. W drugiej połowie tego roku i w 2023 roku najważniejszym kryterium wyboru będzie cena, a niekoniecznie jakość.
Respondenci zapytani o to, czego najbardziej brakowało im w czasie pandemii, wskazywali na odkrywanie nowych miejsc, zmianę scenerii, spędzanie czasu z bliskimi, relaks lub opalanie i próbowanie różnych potraw. MG