Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Linie lotnicze tracą, hotele zarabiają



Niedobory pracowników personelu, chaos na lotniskach i wyższe koszty paliwa spowodowały, że zarobki amerykańskich linii lotniczych takich jak JetBlue Airways, spadły poniżej oczekiwań analityków. Tymczasem sieci hotelowe odnotowują dwucyfrowy wzrost zysków, pisze Reuters.

Pomimo ograniczeń wydatków w innych kategoriach z powodu obaw związanych z recesją Amerykanie, którzy chcą podróżować po pandemii, nadal rezerwują loty i noclegi. Hotele znacznie skuteczniej niż przewoźnicy zamieniły ten popyt w wyższą rentowność.

David Tarsh, rzecznik firmy Forward Keys zajmującej się analizą danych dotyczących podróży, powiedział, że problemy, z jakimi borykają się linie lotnicze i lotniska, są trudniejsze do rozwiązania niż branży hotelarskiej. W hotelarstwie łatwiej zatrudnić nowe osoby, bo inaczej niż w lotnictwie, wystarczy zaoferować im atrakcyjne warunki pracy bez potrzeby prowadzenia skomplikowanych szkoleń.

Amerykańscy przewoźnicy muszą też zrównoważyć wyższe koszty operacyjne, jak choćby paliwo lotnicze, które jest droższe, mimo że rosnący popyt na podróże dał im większą siłę zakupową. Linie takie jak JetBlue, United, American Airlines i Delta Air Lines w zeszłym miesiącu odnotowały zyski kwartalne poniżej oczekiwań analityków.

Tymczasem rośnie liczba rezerwacji hotelowych. Marriott International przekroczył szacunki analityków z Wall Street pod względem kwartalnych przychodów i zysków dzięki wyższemu poziomowi obłożenia i cenom pokoi, ponieważ podróżni rezerwowali więcej podróży grupowych i dłuższe pobyty. W ubiegłym miesiącu także Hilton Worldwide Holdings odnotował wzrost zysków powyżej poziomów sprzed pandemii, a w przypadku MGM Resorts International zysk był o 25 procent wyższy niż w drugim kwartale 2019 roku.

Host Hotels & Resorts, który zarządza hotelami pod markami Four Seasons, Grand Hyatt i Ritz Carlton, odnotował zysk na poziomie 36 centów na akcję, wyższy niż przewidywania analityków. MG

2022-08-09 07:23:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Sylwetka

»




»PRZEMKO NIEWIADOMSKI
, Agent Roku 2021, dyrektor biura Bon Voyage w Poznaniu. » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter