Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BRANŻA

Co z prawami pasażerów linii lotniczych?

Niemieckie Stowarzyszenie Centrum Konsumenckiego (VZBV) ostrzega przed osłabianiem praw pasażerów linii lotniczych w Unii Europejskiej. Tłem jest zapowiedź Czech, że temat może być w tym roku ponownie omawiany na Radzie Europejskiej.

Zdaniem Gregora Kolbego, rzecznika VZBV, obecna sytuacja jest korzystna dla konsumentów, pisze niemiecki „Der Spiegel”.

Już w 2013 roku Komisja Europejska proponowała ograniczenie prawa do odszkodowania za loty wewnątrz UE oraz za loty zagraniczne na trasie krótszej niż 3,5 tysiąca kilometrów. Wówczas chodziło o to, by przewoźnicy byli zobowiązani do wypłaty odszkodowania w sytuacji, gdy lot byłby opóźniony co najmniej 5 godzin. Jednak Parlament Europejski odrzucił tę inicjatywę, ponieważ nie było w tym względzie jedności wśród państw członkowskich. Stowarzyszenia lotnicze chcą jednak zmiany rozporządzenia. Kolbe podkreśla, że gdyby zmiany zostały wdrożone, odszkodowania byłyby wypłacane znacznie rzadziej, nie byłoby również zachęty dla linii lotniczych do oferowania lepszych usług. Z drugiej strony Komisja Europejska argumentowała, że linie mogą czuć się zachęcone do anulowania wielu lotów z wyprzedzeniem, a to nie byłoby również w interesie pasażerów.

Rzecznicy konsumentów sprzeciwiali się również wprowadzeniu nowego elementu, który zwalniałby przewoźników z odpowiedzialności. Termin „nieoczekiwane uchybienia w kontroli ruchu lotniczego” zawarty w poprawce jest niezwykle niejasny. Kolbe przyznaje jednak, że nowelizacja może też teoretycznie wzmocnić prawa pasażerów. MG

2022-08-11 08:24:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Sylwetka

»




»PRZEMKO NIEWIADOMSKI
, Agent Roku 2021, dyrektor biura Bon Voyage w Poznaniu. » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter