Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Tadeusz Burzyński, dyrektor Instytutu Turystyki w Krakowie sp. z o. o.

SONDA Czy istnieje potrzeba konsolidacji polskiej branży turystycznej? TAK Sytuacja w branży na świecie generalnie zmierza do rozwoju sieci.

Mogą one łączyć podmioty albo obszary. Tworzenie sieci to dążenie do tego, by podmioty się wzmocniły, a jakąś formą tego może być konsolidacja. W polskiej branży turystycznej panuje duże rozdrobnienie. Światowe doświadczenie pokazuje w jakim kierunku powinny iść firmy. Z jakiegoś powodu u nas tak się nie dzieje. Niedawno nasz instytut wykonywał międzynarodowe badanie porównawcze dla OECD na temat globalnego łańcucha wartości w hotelarstwie i okazało się, że członkowie sieci hotelarskich uważają się nawzajem za konkurentów i nie chcą ze sobą współpracować. Nasza branża jest bardzo hermetyczna. Obejściem tego problemu miała być sieć regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych. Okazało się jednak, że współpraca między ich członkami działa tylko na poziomie promocji. Wniosek jest taki, że mamy słabe firmy i kadry, a to decyduje o błędnej wiedzy z zakresu instrumentów zarządzania w turystyce światowej.

2011-04-21 15:53:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter