Polska pozostaje jednym z najważniejszych rynków źródłowych dla Bułgarii. W ostatnim czasie władze tego kraju intensyfikują działania zmierzające do wzmocnienia marki Bułgarii na polskim rynku, a w konsekwencji zwiększenia liczby odwiedzających z Polski. Jednym z takich działań były warsztaty zorganizowane przez Ministerstwo Turystyki Republiki Bułgarii oraz Ambasadę Republiki Bułgarii w Polsce. Spotkania polskiej i bułgarskiej branży turystycznej zorganizowano w Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i Warszawie.
Ostatnie ze spotkań zorganizowano w warszawskim hotelu Marriott. Otworzyły je przemówienia Ireny Georgiewy, wiceminister Turystyki Republiki Bułgarii, Nikolaia Kostova, radcy Ambasady Bułgarii w Warszawie i dyrektora Narodowego Przedstawicielstwa Turystycznego działającego przy tej placówce, Margarity Ganevej, ambasadaor Bułgarii w Polsce oraz Franka Quantego, szefa Fraportu Bułgaria oraz reprezentanta stowarzyszenia Bulgaria Black Sea Alliance zrzeszającego przedsiębiorców turystycznych z Bułgarii.
Po oficjalnych powitaniach przedstawiono strukturę przyjazdów Polaków do Bułgarii, zaprezentowano też najważniejsze produkty turystyczne tego kraju.W kolejnej części przeprowadzono rozmowy stolikowe z bułgarskimi hotelarzami i DMC. Oficjalną część warsztatów zakończył konkurs wiedzy o Bułgarii i loteria wizytówkowa.
Więcej w najbliższych wydaniach Wiadomości Turystycznych. MO