W listopadzie ukazał się Podkarpacki Barometr Turystyczny 2021 – 2022, czyli raport opracowany na zlecenie Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej dotyczący ruchu turystycznego w tym regionie.
W Barometrze zawarto m.in. dane o liczbie turystów w województwie podczas pandemii. W ostatnich dwóch latach ich liczba zmalała. Z noclegów skorzystało w każdym ze wzmiankowanych lat poniżej miliona turystów. Frekwencja była zatem podobna do tej odnotowywanej w latach 2011 – 2013. Po pandemii turyści traktowali wypoczynek regionie jako uzupełniający, przebywając tu kilka dni, zwykle w weekendy.
Odwiedzającym województwo kojarzy się przede wszystkim z naturą, przyrodą, krajobrazami, atrakcjami przyrodniczymi kulturowymi. To dlatego przyjazdy do regionu są zwykle związane z uprawianiem turystyki aktywnej, zwłaszcza pieszej, rowerowej.
Za markowe produkty województwa podkarpackiego uchodzą: Bieszczadzki Park Narodowy, Zamek w Łańcucie i Zalew Soliński. Mocnymi markami są też Bieszczadzka Kolejka Leśna, Twierdza Przemyśl i Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. MO, foto Pixabay