W ramach sojuszu strategicznego między siecią Iberostar a gigantem hotelowym IHG ten ostatni ma sprzedawać obiekty należące do Iberostara, kurortowe i działające w formule all inclusive, jako swoją markę.
Dzięki tej współpracy 70 obiektów Iberostara pojawi się w globalnych systemach sprzedaży grupy IHG. Firma pozostanie jednak niezależną spółką, a wspomniane obiekty będą promowane pod marką „Iberostar Beachfront Resorts”. Będzie to już 18 brand należący do IHG. Inne to na przykład Intercontinental, Holiday Inn, Crowne Plaza, Six Senses, Indigo i Regent.
Pierwsze obiekty w Meksyku, Dominikanie, Jamajce, Brazylii i na Wyspach Kanaryjskich mają dołączyć do programu IHG w grudniu, a kolejne w Hiszpanii i innych wakacyjnych destynacjach w południowej Europie i Afryce Północnej pojawią się w ciągu najbliższych dwóch lat. Z umowy wyłączone zostały hotele miejskie Iberostar i kurorty na Kubie. Kontrakt został zawarty na początkowy okres 30 lat z opcją przedłużenia o kolejne 20 lat.
IHG prowadzi obecnie 260 ośrodków wypoczynkowych. MG