Na spotkaniu z okazji 5-lecia Flixbusa w Polsce pojawił się André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny spółki Flix SE. To właśnie on przedstawił globalne wyniki firmy, w tym te za sezon wiosenno-letni 2022.
FlixBus to firma technologiczna, która powstała w 2013 roku w Niemczech. Na polskim rynku działa od 5 lat, a swoją działalność rozpoczęła od nawiązania strategicznej współpracy z PolskimBusem, pod koniec 2017 roku. Wówczas rozpoczął się proces rebrandingu ponad 100 pojazdów, co udało się zrealizować w ciągu niespełna trzech miesięcy.
W szczytowym sezonie letnim w 2018 roku, FlixBus operował na 54 dostępnych liniach, łącząc ze sobą 120 miast w 6 krajach. Obecnie siatka obejmuje 360 miast w kraju i za granicą, co oznacza trzykrotny wzrost oferty. Łącznie w Polsce znajduje się w niej 130 krajowych i zagranicznych połączeń, obsługiwanych przez 27 lokalnych partnerów autobusowych. – Pomimo tego, że rok 2022 nie zaczął się dla nas łatwo, zrealizowaliśmy swoje założenia z początku roku i mamy za sobą wyjątkowo udany sezon letni. Naszymi liniami podróżowało łącznie ponad 2,7 mln pasażerów. – podsumowuje Michał Leman. Partnerzy firmy rozbudowali floty do ponad 220 pojazdów, a obecnie zatrudniają blisko 950 kierowców. W ciągu pięciu lat autobusy z logo Flixbusa przejechały łącznie 184 mln km, co przełożyło się na 230 mln zł wpływów do budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego.
Tegoroczny sezon wiosenno-letni to także rekordowe wyniki dla całej grupy Flix SE. Od kwietnia do końca września z usług FlixBusa skorzystało 34 mln pasażerów na całym świecie, co oznacza 130 proc. wzrostu w porównaniu do tego samego okresu w 2021. Polska jest obecnie jednym z pięciu najważniejszych rynków FlixBusa na świecie, obok Niemiec, Włoch, Francji i USA. MG