Turespana, organizacja turystyczna Hiszpanii, ogłosiła plany marketingowe na przyszły rok. Ponieważ w 2023 roku obchodzona będzie 50-ta rocznica śmierci Pabla Picassa, kotwicą medialną i promocyjną ma być jego twórczość.
Rząd Hiszpanii powołał we współpracy z rządem Francji komisję, która zajęła się zorganizowaniem celebracji 50-tej rocznicy śmierci Pabla Picassa. Przez cały rok w obu krajach, ale też w innych zakątkach świata, organizowane będą wystawy przedstawiające jego twórczość. W Hiszpanii główne obchody skoncentrowane będą na czterech miastach: Maladze, gdzie Picasso się urodził, Madrycie, gdzie mistrz co prawda nie mieszkał, ale często bywał, Barcelona, gdzie dorastał i zaprzyjaźnił się z wieloma artystami oraz A Coruna w północno-zachodniej Hiszpanii, gdzie przeprowadził się jako pięcioletni chłopiec. Wystawy będzie można oglądać również w Bilbao, z którym malarz nie był co prawda związany, ale które jest ważnym punktem na mapie kulturalnej kraju.
W przyszłym roku Hiszpania będzie prowadzić promocję w Polsce także we współpracy z branżą turystyczną – mowa na przykład o internetowych agentach turystycznych i biurach podróży. O planach tych opowiadał w czasie inauguracji Roku Picassa Claudio Andrade Lucena oraz ambasador Hiszpanii w Polsce Ramiro Fernández Bachiller. MG