Połączone podróże (blended trips) to trend, który coraz mocniej zaznacza się na rynku turystycznym. Potwierdzają to przedsiębiorcy, ale też Google, który na forum Phocuswright zaprezentował wyniki swoich badań.
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez wyszukiwarkę wynika, że 38 proc. osób podróżujących w celach wypoczynkowych jest obecnie bardziej skłonne do zarezerwowania wycieczki życia niż kiedykolwiek wcześniej. 40 proc. potwierdza też, że jest gotowe poświęcić więcej czasu i wysiłku na realizację wyjazdów niż przed pandemią.
Z kolei 74 proc. osób podróżujących służbowo mówi też o większej chęci do łączenia podróży wypoczynkowych z biznesowymi. Google twierdzi, że 50 proc. wyjeżdżających z takiej opcji już skorzystało, a wśród tych, którzy jeszcze nie mieli takiej okazji, 37 proc. planuje taki wyjazd zorganizować. 33 proc. osób, które jadą w delegację mówi, że takie łączenie wypoczynku z pracą powoduje, że wyjazd jest ciekawszy i pozwala poznać miejsca, do których w innym przypadku by się nie wybrali.
Badanie objęło mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Włoch. MG