Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Maps Gallery nową bronią w walce o turystów

Przeglądarka udostępniła nową funkcję służącą do publikacji map. Narzędzie może być szczególnie przydatne dla organizacji i instytucji, których działalność jest związana z turystyką.

System bazuje na Google Maps, służącym do przeglądania map online. Dzięki niemu różne podmioty, jak organizacje, rządy państw czy inne instytucje publiczne, będą mogły zamieszczać dane dotychczas często niedostępne. Jak informuje Jordan Breckenridge, product manager: „W zeszłym roku wprowadziliśmy program publikacji danych Google Maps Engine, który pozwala organizacjom łatwo publikować zawartość swoich map w internecie. Dziś prezentujemy rozwinięcie programu, umożliwiając tym podmiotom zwiększenie dostępności danych na mapach.” Galeria działa jak interaktywny, cyfrowy atlas, w którym przeglądający mogą znaleźć mapy zawierające aktualne informacje o miejscach, lokalizacje, linki, opisy itd. Ponadto zawartość jest dostępna na urządzenia mobilne oraz przez Google Earth, co pozwala oglądać rzeczywisty widok z satelity.

Możliwość bezpłatnego utworzenia galerii map mają instytucje państwowe, organizacje non-profit oraz podmioty współpracujące z Google, np. National Geographic. Galerie można swobodnie przeglądać według profili twórców lub haseł i dodawać opinie. Jest to zatem idealne narzędzie dla regionów, miast i organizacji turystycznych. Podmioty te mogą teraz zamieszczać mapy z pełnymi informacjami o miejscu, jego atrakcjach, istniejących szlakach czy ścieżkach i wiele innych danych dostępnych natychmiast z każdego miejsca świata. Zamieszczane mapy są indeksowane w wynikach największych wyszukiwarek internetowych, dając większą widoczność w sieci, a tym samym poszerzając bazę odbiorców treści. SM

2014-04-13

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter