Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Inteligentne telewizory na topie

Nowy odbiornik Samsung Smart TV to coś więcej niż telewizor. To zaawansowane narzędzie z dostępem do internetu oraz specjalnie stworzonymi aplikacjami, które tworzą nową jakość domowej rozrywki.

Wybierając telewizor, klienci dotychczas kierowali się głównie jakością obrazu. Jednak w dzisiejszych czasach taka zaleta już nie wystarcza. Najnowsze odbiorniki to zaawansowane komputery z wieloma dodatkowymi funkcjami, które sprawiają, że tradycyjny pilot można wyrzucić do kosza.

Technologia przyszłości

Telewizor Samsung Smart TV to esencja nowoczesnej technologii prezentacji treści oraz interakcji z klientem. Tym, co wyróżnia go wśród konkurencji, jest możliwość sterowania gestami lub głosem. Aby przełączyć kanał czy podgłośnić, wystarczy tylko wykonać ruch ręką lub

wydać komendę głosową. Zastosowana technologia umożliwia także korzystanie z różnorodnych aplikacji dedykowanych dla tego urządzenia. Za pośrednictwem odbiornika połączonego z internetem można na przykład sprawdzić recenzję filmu przed jego obejrzeniem czy dokonać rezerwacji wczasów. Telewizor pozwala też korzystać z wyszukiwarki, nie dotykając myszki, ale wskazując dłońmi. Jakby tego było mało, odbiornik dzięki zastosowaniu zaawansowanego algorytmu oraz wbudowanej kamery cyfrowej zawiera również funkcję rozpoznawania twarzy. Telewizor sam identyfikuje użytkownika i automatycznie przenosi go do aplikacji Smart Hub, w której zapisane są indywidualne ustawienia każdego z członków rodziny. Po włączeniu telewizora wyświetli się ekran menu z preferowanymi kanałami oraz programami. A gdy nie będziemy mogli się zdecydować, co obejrzeć, funkcja S Reccomendation zaproponuje nam programy cieszące się największą popularnością, biorąc pod uwagę preferencje użytkowników. Możliwe jest także korzystanie  ze specjalnych aplikacji filmowych oraz  rozrywkowych. Oglądanie telewizji nigdy nie było tak łatwe i przyjemne. Zakończy także odwieczną walkę o władzę nad pilotem.

Zaskakująca popularność

Rośnie zapotrzebowanie konsumentów na nowe technologie stosowane w odbiornikach TV, a wraz z nim powstaje coraz więcej usług na tego typu telewizory. Jak szacuje GfK Polonia, od 2010 do końca 2013 r. sprzedało się w Polsce 2,6 mln telewizorów z funkcją otwartego internetu (posiadanie wyszukiwarki) lub dostępu do AppStore. „Inteligentne odbiorniki” stanowią obecnie aż 40 proc. wszystkich kupowanych w Polsce telewizorów. W 2012 r. liczba uruchomień polskojęzycznych aplikacji na platformie Samsung Smart TV wzrosła o prawie 700 proc. w porównaniu z rokiem 2011. Ponadto każdy z aktywnych użytkowników średnio ponad sześć razy w miesiącu wciska przycisk Smart TV na swoim pilocie.  W tym czasie o prawie 300 proc. zwiększyła się także liczba takich aplikacji. Ten trend postanowiła wykorzystać firma RST. – Potrafimy wykonać dowolną aplikację na Smart TV dedykowaną dla biur podróży, urzędów miast i tym podobnych podmiotów. Nasza aplikacja All Inclusive Club jest przykładem wykorzystania technologii w branży turystycznej. Ułatwia podjęcie decyzji o wyborze wczasów, gdyż pozwala odtwarzać filmy prezentujące hotele i destynacje. Szczególnie interesujące są aplikacje nawigowane gestami, które umieszczone w miejscach publicznych pełnią funkcję interaktywnych doradców. Jest to absolutna nowość na rynku w Polsce i Europie – mówi Krzysztof Bogacz, przedstawiciel firmy RST. To jednak dopiero początek popularności na polskim rynku. – W lutym tego roku nasza platforma Smart TV miała 0,5 mln unikatowych użytkowników. Prognozujemy, że w okolicy listopada przekroczy 1 mln – mówi Michał Wojciechowski z Samsung Polska.

Lider w innowacjach

Koreańska firma jest liderem w produkcji oraz sprzedaży nowoczesnych telewizorów na świecie. Najwięksi konkurenci Samsunga w tym segmencie rynku, telewizory LG NetCast, miały 19 proc. udziału, a odbiorniki Sony Bravia – 12 proc. Dzięki Samsungowi, którzy słynie z innowacyjności, telewizory stały się wielofunkcyjne, zyskując funkcje smartfonów czy tabletów. Samsung Electronics to flagowa marka Grupy Samsung, która zatrudnia ponad 200 tys. pracowników w 58 krajach świata. Jej roczne obroty przekraczają 100 mld dol. Samsung należy do 10 najlepszych marek na świecie. Od lat jest jednym z najlepiej prosperujących producentów sprzętu elektronicznego, zyskując renomę głównie dzięki sprzedaży smartfonów. SM

 

2014-04-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter