Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Kulinaria z wysokiej półki

Województwo pomorskie będzie inwestowało w turystykę kulinarną – to odpowiedź na jeden z najpopularniejszych trendów w turystyce ostatnich lat. Aby jednak wyróżnić swoją ofertę od pozostałych regionów, województwo będzie promowało kulinaria w wydaniu premium.

Gdańsk-Pomorskie Culinary Prestige to nowy projekt zainicjowany przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT). Jak podkreślają jej przedstawiciele, potencjał regionu w zakresie oferty kulinarnej jest niezaprzeczalny, dlatego postanowiono go wykorzystać w działaniach marketingowych.

Jakość najważniejsza

Projekt Culinary Prestige ma być platformą promującą ofertę kulinariów województwa pomorskiego o bardzo dobrej jakości. W ramach projektu promowane będą restauracje, które są wizytówką kulinarną Gdańska i Pomorskiego na perspektywicznych rynkach. W założeniu projekt jest kierowany do bardziej wymagających turystów, głównie z krajów skandynawskich, Niemiec, Holandii, ale także Polski. W wyborze lokali gastronomicznych biorą udział eksperci ze Slow Food Pomorze oraz Akademii Kulinarnej Fumenti. W procesie selekcji brane są pod uwagę takie aspekty jak wykorzystanie regionalnych składników, sezonowość menu, jakość obsługi, a także wystrój lokalu i sposób podawania potraw. Eksperci zwracają też uwagę na osobę szefa kuchni, który powinien być gwarantem najwyższej jakości serwowanych dań, utrzymanych w regionalnym klimacie. „Wszystko po to, aby profesjonalnie i obiektywnie przeanalizować potencjał kulinariów regionu, stworzyć platformę współpracy oraz rozpocząć wspólne działania, które mają szansę zwiększyć zyski dla branży, jak i budować silną, rozpoznawalną markę regionu na arenie międzynarodowej” – czytamy w materiałach PROT.

Wielkie plany

Pierwsze restauracje zakwalifikowane do programu zostały zaprezentowane pod koniec kwietnia. Jest to pięć lokali z Gdańska: Gdański Bowke, Kokieteria, Kubicki, Pod Łososiem i Velevetka. Dla restauracji udział w projekcie oznacza możliwość bezpłatnego korzystania z  narzędzi promocyjnych przygotowanych przez PROT. Uruchomiony został już m.in. dwujęzyczny blog tematyczny poświęcony luksusowej ofercie turystycznej regionu, dostępny pod adresem www.pomorskie-prestige.eu. Jest on zintegrowany z kanałami społecznościowymi i pozycjonowany w Skandynawii. W planach jest również zorganizowanie wizyty studyjnej dla dziennikarzy mediów kulinarnych i lifestyle’owych z Polski i zagranicy. Docelowo Pomorskie Culinary Prestige zadziała jak parasol marki, który obejmie całość jakościowej oferty kulinarnej Pomorskiego – informują przedstawiciele PROT. Rozpoczynając od  restauracji, przez targi żywności regionalnej, kalendarz markowych imprez kulinarnych, na producentach i warsztatach kulinarnych skończywszy.

Gdańsk ze smakiem

W realizację projektu zaangażowało się miasto Gdańsk. – Właśnie u nas działają restauracje, które wyznaczają nowe trendy kulinarne w kraju i wygrywają najbardziej renomowane konkursy. Chcemy wskazać je turystom, a także mieszkańcom miasta – podkreśla Anna Zbierska, dyrektor biura prezydenta ds. promocji miasta Gdańska. Koordynację i nadzór nad projektem powierzono firmie Landbrand, specjalizującej się w rozwoju markowej oferty turystyki kulinarnej. Całość wsparło finansowo Ministerstwo Sportu i Turystyki, a oficjalnie uruchomienie Culinary Prestige nastąpiło 28 marca w czasie odbywającej się w Gdańsku konferencji Nowe Trendy w Turystyce. AO

 

 

Dossier

Projekt jest częścią szerszego programu promocji jakościowych usług przemysłu czasu wolnego typu premium, prowadzonego pod hasłem Pomorskie Prestige. Docelowo obejmie między innymi takie obszary jak: golf & yachting, amber & design, spa & medical, shopping & lifestyle. Punkt wyjściowy stanowią jednak kulinaria.

 

2014-05-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter