Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Rek Paweł - sylwetka

Kluczem do sukcesu jest dla Pawła Reka pracowitość, umiejętność współpracy i determinacja w dążeniu do celu 

Postrzegać turystykę globalnie

Co znaczy osiągnąć sukces w branży turystycznej? Dla jednych to posiadanie własnego biura podróży, dla innych – całej sieci. Paweł Rek swojego biura nigdy nie miał, za to przez kilkanaście lat wspinał się po kolejnych szczeblach kariery w międzynarodowych firmach z branży turystycznej. Dziś pełni rolę dyrektora generalnego Amadeus Polska i dyrektora regionalnego na Europę Środkową. To pozwala mu spojrzeć na branżę turystyczną z szerszej, globalnej perspektywy.

Analizując karierę zawodową Pawła Reka nie sposób nie doszukiwać się analogii do popularnego powiedzenia, że „każdy jest kowalem własnego losu”. Zaczynał swoją przygodę w turystce od skromnej pozycji agenta, a skończył (póki co) jako menadżer odpowiedzialny za rozwój branży turystycznej na kilku europejskich rynkach. Wszystko to zawdzięcza pracowitości, sumienności, a przede wszystkim wytrwałości w dążeniu do celu.

Droga na szczyt

O tym, że chce związać swoją przyszłość z turystyką Paweł Rek wiedział już w dzieciństwie, bowiem wtedy ujawniła się u niego pasja do podróżowania i odkrywania nieznanych miejsc. Na połączenie zainteresowań z zarabianiem pieniędzy nie czekał długo. Jeszcze jako student ostatniego roku historii na Uniwersytecie Warszawskim związał się z międzynarodową firmą Carlson Wagonlit Travel Polska. – Pracę tam rozpocząłem we wrześniu 1996 r. Nie spodziewałem się wtedy, że spędzę w firmie następne 16 lat – mówi Paweł Rek i wspomina początki na stanowisku agenta: – Byłem pierwszą osobą kontaktową dla klientów. Pełnione obowiązki sprawiały mi satysfakcję, lubiłem bieżący kontakt z klientami i ich obsługę.

Po trzech latach od rozpoczęcia pracy w Carlson Wagonlit Travel został mianowany kierownikiem oddziału, a po kolejnych sześciu – dyrektorem operacyjnym w firmie. Wyższe stanowiska oddalały go co prawda od tak lubianej pracy z klientem, ale dawały możliwość zarządzania firmą i wytyczania jej celów. – Na stanowisku dyrektora operacyjnego zarządzałem procesami, realizowałem strategię rozwoju operacyjnego, pracowałem też nad udoskonaleniem współpracy pomiędzy działami firmy. Dla Pawła Reka okres ten to czas zdobywania cennych umiejętności, które wkrótce miały okazać się przydatne. W 2007 r., po jedenastu latach spędzonych w firmie, został dyrektorem generalnym i członkiem zarządu Carlson Wagonlit Travel. – Nabyłem wówczas kilka cennych umiejętności, począwszy od skutecznego negocjowania, przez komunikację z ludźmi, aż po realizację wielu strategicznych projektów jednocześnie czy działanie pod presją czasu – wspomina Paweł Rek.

Chcę kształtować przyszłość branży

Pozycja, która jednym może wydawać się wystarczająco satysfakcjonująca, żeby na niej pozostać, Pawłowi Rekowi po pięciu latach dawała poczucie niedosytu. Miał apetyt na więcej, dlatego po 16 latach spędzonych w Carlson Wagonlit Travel chętnie przyjął propozycję objęcia stanowiska dyrektora generalnego polskiego oddziału i dyrektora regionalnego na Europę Środkową w firmie Amadeus. – Decyzję tę uważam za kluczową dla mojego rozwoju zawodowego – stanowczo stwierdza Paweł Rek i dodaje: – To firma z sektora nowych technologii, której ambicją było i jest kształtowanie przyszłości branży turystycznej. Chciałbym, żeby Amadeus miał realny wpływ na jej przyszłość. Oferował rozwiązania i usługi, które umożliwią naszym klientom dalszy rozwój, skuteczne konkurowanie z innymi podmiotami w regionie czy nawet na świecie oraz efektywne odpowiadanie na nowe potrzeby podróżnych.

Dyrektor generalny Amadeus Polska i dyrektor regionalny na Europę Środkową wierzy, że zamierzenia te uda mu się zrealizować, uważa bowiem, że kluczem do sukcesu w biznesie jest stosowanie wysokich standardów etycznych. – Biorę pełną odpowiedzialność za podejmowane decyzje. Ważne jest dla mnie respektowanie oczekiwań współpracowników i partnerów, przestrzeganie prawa lokalnego oraz między-

narodowych norm. W codziennej pracy kieruję się strategią win-win, staram się poszukiwać takich możliwości, które przynoszą korzyści zarówno klientom, jak i firmie Amadeus. Stosując się do tych zasad mam nadzieję dopiąć wyznaczonych celów – konkluduje Paweł Rek.

Dzieci – nieustanne źródło satysfakcji

Objętych ponad rok temu kierowniczych stanowisk w Amadeus Paweł Rek ani myśli na razie opuszczać. Praca sprawia mu dużo satysfakcji, nie tylko z powodu wyzwań, jakie przed nim stawia, również ze względu na serdeczną atmosferę panującą wśród współpracowników. – Wspieramy siebie nawzajem, słuchamy potrzeb innych, nikogo nie zostawiamy samego przy realizacji projektów. Wspólnie cieszymy się z nowych sukcesów, kreatywnie podchodzimy do realizacji zdań. Ogromną satysfakcję odczuwam również z powodu dobrze wykonanej pracy. Napędza mnie to do dalszego działania i obierania nowych celów. Jeśli miałbym

wymienić jakieś minusy, to prawdopodobnie byłby to fakt, że spędzam dużo czasu poza domem. Wychowywanie trójki dzieci stanowi dla mnie nieustanne źródło satysfakcji, ale też inspiracji zarówno w zakresie zarządzania ludźmi, jak i prowadzenia firmy. Dzieci to dobrzy negocjatorzy i muszę przyznać, że ich argumentacja i strategia negocjacyjna potrafi być bardzo przemyślana – podsumowuje Paweł Rek.

 

Curriculum vitae

Paweł Rek, urodzony w 1973 r. Absolwent Wydziału Historii na Uniwersytecie Warszawskim. W 1996 r. rozpoczął pracę w Carslon Wagonlit Travel Polska, gdzie przepracował 16 lat, awansując na stanowisko dyrektora generalnego. Od stycznia 2013 r. pełni funkcję dyrektora generalnego polskiego oddziału firmy Amadeus oraz dyrektora regionalnego na Europę Środkową. Ma troje dzieci.

 

 

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter