Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

  |   A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Socha Jacek - sylwetka

Jacek Socha opowiada o specyfice pracy u dużego touroperatora oraz o dalszych planach zawodowych.

Choć jego przygoda z turystyką trwa już 18 lat, do dziś pamięta swoją pierwszą pracę w 1998 r. w biurze podróży Scan Holiday, jako specjalista ds. odpraw lotniskowych. – Nie wyobrażam sobie pracy w innej branży, mimo że wymaga ona ogromnej elastyczności, efektywności w działaniu oraz odporności na stres – podkreśla Socha. W turystyce istotne są dla niego również relacje międzyludzkie, gdyż to one inspirują i napędzają do działania. Poza tym przyjaźnie zawieranie w tej branży trwają latami. – Wiele znajomości, jakie zawarłem w trakcie tych 18 lat pozostaje ciągle bardzo aktywnych, nawet bez relacji stricte biznesowej – mówi. Socha ukończył ekonomię turystyki na Wyższej Szkole Ekonomicznej w Warszawie. Zawodowo na stałe związał się z branżą turystyczną.

Jestem jak szef kuchni

Choć nasz bohater posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, to od 2013 r. związany jest z międzynarodowym koncernem Thomas Cook. Początkowo przez półtora roku pracował bezpośrednio w jego strukturze na stanowisku hotel contracting managera dla rynków wschodnich. Od maja 2015 r. do chwili obecnej stacjonuje w Polsce i sprawuje stanowisko dyrektora produktu Neckermann Podróże oraz koordynatora produktu dla rynków wschodnich (Polska, Czechy, Węgry). Sam siebie określa, jako „szefa kuchni”, gdyż to właśnie w dziale produktu umiejętnie łączy się poszczególne składniki imprezy, a następnie odpowiednie je „przyprawia” – tak, by efekt końcowy w postaci gotowego pakietu turystycznego był jak najbardziej kompletny i konkurencyjny.

– Trendów do analizowania, jak i parametrów jest wiele, z doświadczenia wiem jednak, iż każdy touroperator ma swoje własne rynkowe DNA, i to w głównej mierze wyznacza kierunek i strategię całej struktury produktowej – mówi Socha. Dodatkowo na całość wpływ ma bezpieczeństwo na destynacjach oraz aktualna sytuacja rynkowa.

Choć Jacek Socha zdobywał doświadczenie zawodowe, w takich biurach jak Triada oraz Exim Tours, to dopiero praca w Thomas Cook dała mu możliwość spojrzenia na business turystyczny z perspektywy światowego lidera zorganizowanej turystyki. – Z poziomu lokalnego, koncern to ogromne zaplecze, wsparcie, jak i kopalnia nowych produktów, pomysłów oraz doskonale sprawdzonych rozwiązań. Dla mnie jako koordynatora produktu dla trzech rynków wschodnich, uświadamia także, jak bardzo różnią się poszczególne rynki pod względem wewnętrznych trendów, sezonowości czy samych preferencji turystycznych – podkreśla. Stanowisko to wymaga od niego także dużej elastyczności, ogromnej wiedzy produktowej oraz doskonałych umiejętności komunikacyjnych.

Fascynacja lataniem

Jego pasją na pierwszym miejscu jest lotnictwo oraz wszystko to, co związane jest z awiacją. Jak sam podkreśla ma to szczęście, że na co dzień ma styczność z partnerami lotniczymi koncernu, więc zawsze stara się czegoś nowego dowiedzieć. Na kolejnym planie jest sport – piłka nożna, a w okresie zimowym narty. Ostatnie trzy lata stanowiły apogeum jego wyjazdów narciarskich: dwa, trzy razy w sezonie to minimalny plan wyjazdowy, jaki wspólnie realizuje z całą rodziną i gronem przyjaciół. Interesuje go także historia, szczególnie miasta Warszawy, w którym się urodził, wychował i studiował. Śmieje się, że to miasto ma we krwi i DNA. Z ogromną dumą podziwia, jak stolica zmieniła się na przestrzeni 40 lat.

Pragmatyzm to podstawa

Prywatnie Jacek Socha jest osobą mocno stąpającą po ziemi. – Jestem dość pragmatyczny, staram się nie tracić zdrowego rozsądku. Z doświadczenia wiem, że każdy plan wcześniej czy później staje się zmienną listą celów i założeń – mówi. Uważa, że codzienne życie przynosi lawinę zmian oraz wyzwań, a umiejętność ich przezwyciężania kształtuje charakter, jak i sposób patrzenia w przyszłość. Jego motto na życie brzmi: „Każda porażka jest szansą, żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej”.

W chwili obecnej skupia się na dopracowaniu swoich umiejętności w kitesurfingu, od którego dosłownie się uzależnił podczas ostatniego wyjazdu na Rodos. Jak sobie radzi z połączeniem życia rodzinnego z zawodowym? No cóż – ma to szczęście, że jego żona Agnieszka także pracuje w turystyce i doskonale rozumie specyfikę i nieprzewidywalność związanych z nią zdarzeń. – To dzięki temu udaje nam się uzupełniać i znajdować równowagę w życiu rodzinnym – podkreśla Socha. Oboje chętnie podróżują z dwiema córkami.

Curriculum vitae

Jacek Socha urodził się 28 sierpnia 1975 r. w Warszawie. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie. Pracę w branży rozpoczął w 1998 r. w Scan Holiday, później zdobywał doświadczenie w Tradzie (m.in. jako dyrektor produktu) oraz w latach 2011–2012 w Exim Tours jako dyrektor produktu. W 2013 r. zasilił szeregi firmy Thomas Cook, a od 2015 r. pełni funkcję dyrektora produktu Neckermann Podróże oraz koordynatora produktu dla rynków wschodnich.

 

 

 

powrót

 
.

»

Sylwetka

»




»PRZEMKO NIEWIADOMSKI
, Agent Roku 2021, dyrektor biura Bon Voyage w Poznaniu. » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter