Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
I Forum Agentów BP

»

POBIERZ

>> Referaty 

>> Galeria

>> Ramowy program konferencji
>> Formularz zgłoszeniowy
>> Polecenie wpłaty 


I Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży
27 listopada 2012, Warszawa 




--------------------------------------------------------------------------------
TURYSTYCE POTRZEBNY JEST DIALOG
Rola agenta turystycznego, szczególnie w świetle wydarzeń ostatniego sezonu letniego, powinna stać się przedmiotem branżowej dyskusji. Istnieje coraz więcej płaszczyzn, na których rodzą się konflikty z touroperatorami, a polskie prawodawstwo często nie dostarcza narzędzi do ich rozwiązania. Między agentami a touroperatorami powinna nawiązać się merytoryczna debata. Na tę właśnie potrzebę odpowiedzieć ma I Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży, którego zasadniczym elementem jest panel dyskusyjny, poruszający główne problemy nurtujące agentów turystycznych.
W polskiej branży brakuje również szkoleń z zakresu prawa i sprzedaży sprofilowanych pod kątem agenta turystycznego. Forum ma odpowiedzieć na tę potrzebę. W tym roku tematami wiodącymi są prawo, rozwiązywanie praktycznych problemów agentów oraz techniki zarządzania pozwalające podnieść efektywności sprzedaży w biurach sprzedaży. Dzięki uczestnictwu agenci posiądą wiedzę i umiejętności, które pozwolą im lepiej obsługiwać swoich klientów, a także sprawnie poruszać się w obszarze prawa regulującego ich działalność.
Forum, skierowane do właścicieli i wyższych menadżerów biur agencyjnych jest płaszczyzną wymiany doświadczeń, inspiracji, okazją
do zaprezentowania najlepszych rozwiązań i praktyk. Jest miejscem artykułowania problemów i twórczego ich rozwiązywania.

RAMOWY PROGRAM
(10:00-17:30)
Powitanie i wykład inauguracyjny: „Czy klasyczni agenci znikną z rynku? Dynamika sprzedaży on-line w Europie.”

SESJA 1
Mistrzowska szkoła sprzedaży (wykład + dyskusja)

Referat 1
Prawdziwa wierność się opłaca, lojalni klienci
Referat 2 Biznes turystyczny w nieustannym kryzysie

SESJA 2
Prawo w praktyce agenta biura podróży (wykład + dyskusja)

Wykład 1
Jak podpisać dobrą umowę z organizatorem i nie dać się utopić?
Wykład 2 Chargeback w teorii i praktyce.

SESJA 3
Debata Agenci – Touroperatorzy (dyskusja)
Wrelacji agentów z touroperatorami często pojawiają się wątpliwości i napięcia. Często dotyczą one tego, jaki jest zakres obowiązków agenta. Czy to on powinien informować klienta o zmianach w umowie? Czy klient spóźnia się na samolot przez agenta? Czy przez touroperatora? Ostatnio wiele emocji wzbudza kwestia płatności. Do kogo powinny trafiać pieniądze klienta? Touroperatorzy coraz częściej stawiają na internet i własną sieć sprzedaży. Czy stanowi ona konkurencję wobec agenta? Komu i kiedy wolno udzielać zniżek?
Te i inne tematy zostaną podjęte podczas debaty uczestników I Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży z przedstawicielami zaproszonych organizatorów turystyki, z udziałem przedstawicieli organizacji branżowych: Polskiej Izby Turystyki, Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, Izby Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej.

Podsumowanie, zamknięcie obrad
W trakcie wydarzenia przewidziano przerwy kawowe i lunch

Dodatkowych informacji udziela Monika Arabucka: tel (22) 822 20 16,
forumagentow@wiadomosciturystyczne.pl  www.wiadomosciturystyczne.plwww.facebook.com/WiadomosciTurystyczne  

Organizator: Wiadomości Trystyczne, dwutygodnik branzy turystycznej 

Partnerzy:




Co możesz, a czego nie w przypadku chargebacku?

Tegoroczne upadki biur podróży miały przykre konsekwencje dla całej branży, jednak to agenci turystyczni ucierpieli finansowo. Ci, którzy przyjmowali płatności kartą kredytową, objęci zostali procedurą chargeback.

W przypadku niezrealizowania usługi agenci transakcyjni cofają płatność kartą. Agent turystyczny , który przyjął wpłatę i przekazał ją na konto organizatora, poniósł stratę finansową. Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Ta paląca dla branży kwestia poruszona zostanie podczas I Ogólnopolskiego Forum Agentów. O tym, jak funkcjonuje prawo bankowe w zakresie procedury chargeback oraz o prawach przysługujących agentowi turystycznemu opowie Jakub Spalik z kancelarii e-prawnik.

27 listopada, I Ogólnopolskie Forum Agentów Turystycznych, Centrum Konferencyjne Adgar Plaza, Warszawa

Zarejestruj się już dziś!

14 listopada 2012


Jak będzie wyglądała sprzedaż w przyszłości?

Czy zdominuje ją internet, a klasyczne biura agencyjne znikną z rynku? Agenci turystyczni postrzegają multiagentów internetowych jako konkurencję, która może sprawić, że ich zawód przestanie mieć rację bytu. Czy to przeświadczenie jest uzasadnione? Na te i inne pytania odpowie wykład inauguracyjny I Ogólnopolskiego Forum Agentów, który wygłosi dr Konstantin Korosides, szef działu badań I komunikacji w Unister Holding. Grupa Unister to lider rynku usług turystycznych w Niemczech. W swoim portfolio posiada takie firmy jak jedno z największych niemieckich biur podróży www.ab-in-den-urlaub.de, ale także, www.fluege.de, hotelreservierung.de, www.reisen.de, www.travel24.de i wiele innych. Miesięcznie strony z grupy Unistera odwiedza ponad 13,22 mln osób. Do firmy należy także touroperator Urlaubstours, obecnie firma rozpoczyna budowę własnych hoteli miejskich.

27 listopada, I Ogólnopolskie Forum Agentów Turystycznych, Centrum Konferencyjne Adgar Plaza, Warszawa

Zarejestruj się już dziś!

15 listopad 2012


Do czego ma prawo touroperator? Musisz wiedzieć!

Duża część konfliktów między organizatorami, a agentami ma swoje źródło w zapisach umowy agencyjnej. Kary umowne, wyśrubowane zabezpieczenia płatności, weksle sporne zapisy dotyczące przyjmowania płatności od klienta – to tylko niektóre z kwestii budzących sprzeciw w środowisku agentów turystycznych. Do czego touroperator ma prawo, a do czego nie? Jakiego typu zabezpieczeń może wymagać od agenta? Kiedy można stosować kary umowne? Na te i inne pytania odpowie mecenas Zbigniew Nowak z kancelarii Temidion podczas Ogólnopolskiego Forum Agentów. Dowiedz się, jak podpisać umowę z organizatorem i nie dać się utopić!

27 listopada, I Ogólnopolskie Forum Agentów Turystycznych, Centrum Konferencyjne Adgar Plaza, Warszawa

Zarejestruj się już dziś!

16 listopad 2012


Prawdziwa wierność się opłaca

Długoterminowo lojalni klienci są podstawą sukcesu sprzedawcy. Jednak przywiązać klienta na długo do konkretnej marki nie jest łatwo. Jak można tego dokonać? Czy w ogóle istnieją jeszcze lojalni klienci?
Lojalność to przede wszystkim osobista więź nabywcy z marką. Najbardziej skutecznym sposobem osiągnięcia lojalności jest właściwe traktowanie klienta i dobranie najbardziej skutecznego sposobu komunikacji z klientem. Praktycznych porad w tym zakresie udzieli podczas Ogólnopolskiego Forum Agentów prof. Magdalena Kachniewska z Katedry Turystyki Szkoły Głównej Handlowej.
Prof. Kachniewska jest członkiem Rady Naukowej Kolegium Gospodarki Światowej SGH. Oprócz doskonałego przygotowania teoretycznego, posiada również wieloletnie doświadczenie praktyczne, które pozyskała jako pracownik biur podróży, pilot wycieczek zagranicznych (Orbis, Almatur, ATAS) i menedżer hoteli.

27 listopada, I Ogólnopolskie Forum Agentów Turystycznych, Centrum Konferencyjne Adgar Plaza, Warszawa

Zarejestruj się już dziś!

19 listopad 2012 


 Debata budzi coraz większe emocje!

W najbliższy wtorek rozpocznie się I Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży, które będzie okazją do branżowej debaty. Zderzą się w niej przedstawiciele dwóch środowisk: agentów i touroperatorów.
Na co dzień partnerzy biznesowi, mają jednak odrębne interesy, które nie zawsze idą w parze. Forum będzie dla nich okazją do ustalenia, jak powinna układać się ich współpraca w przyszłości. – Inicjatywa jest cenna i może okazać się pierwszym krokiem do lepszej reprezentacji naszej branży, ustalania i wdrażania standardów, edukacji i prac legislacyjnych zmierzających do poprawy jakości funkcjonowania całego środowiska. Wszyscy ponosimy wspólną odpowiedzialność za biznes turystyczny w Polsce.
Celem nadrzędnym zarówno agentów jak i touroperatorów powinno być zadbanie, aby fraza „biuro podróży” była zawsze synonimem jakości, niezależnie od tego jaki kanał zakupu wybiera klient: biuro agencyjne czy własne touroperatora – mówi Maciej Nykiel, dyrektor zarządzający Fly.pl, jeden z uczestników debaty. Wtóruje Krzysztof Piątek, który we wtorek również weźmie udział w debacie: – Każdy kontakt z kluczowym partnerem, jakim jest dla touroperatora agent, jest ważny. A skoro sprawa współpracy pomiędzy tymi stronami urosła do rangi problemu – tym bardziej trzeba o tym rozmawiać. Touroperatorzy na rynku polskim nie mogą funkcjonować bez współpracy z agentami. Wszelkie platformy porozumienia są więc potrzebne – twierdzi prezes Neckermanna. Debata ta powinna być przyczynkiem do ogólno branżowej dyskusji na temat funkcji i miejsca agenta w strukturze rynku turystycznego.

27 listopada, I Ogólnopolskie Forum Agentów Turystycznych, Centrum Konferencyjne Adgar Plaza, Warszawa

Zarejestruj się już dziś!

23 listopad 2012


 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter